عصر خودرو

دولت مرکزی چین برقراری ارتباط تجاری بورس های شن ژن و هنگ کنگ را تایید کرد

عصر بازار- خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از شانگهای اعلام کرد که دولت مرکزی چین برقراری ارتباط تجاری میان بورس های شن ژن در سرزمین مادری چین با بورس هنگ کنگ را تایید کرد.

دولت مرکزی چین برقراری ارتباط تجاری بورس های شن ژن و هنگ کنگ را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این گزارش به نقل از بیانیه بورس شن ژن اعلام کرد که دولت چین امروز دستور داد تا برای ایجاد زمینه های اصلاحات اقتصادی دراز مدت در کشور، بورس شن ژن با بازار هنگ کنگ ارتباط برقرار کند.
    این گزارش حاکی است که پکن در اواخر سال 2014 نیز با راه اندازی دفتر نمایندگی بورس شانگهای، به عنوان دومین بورس بزرگ جهان در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ، ارتباط بازارهای چین را با جهان خارج برقرارساخت ودرعین حال زمینه دسترسی سرمایه گذاران خارجی به شرکت های چینی را نیز فراهم آورد.
    اگرچه قرار بود بورس شن ژن به عنوان دومین بورس چین در جنوب این کشورسال گذشته(میلادی) به تبعیت از بورس شانگهای دست به چنین اقدامی بزند، اما این اقدام با یک تاخیر یک ساله سرانجام طی روزهای اخیر میان این دو بورس مهم آسیایی (شن ژن و هنگ کنگ) عملی شد.
    براساس این بیانیه، طرح انجام این اقدام اصلاح اقتصادی پس از بررسی در شورای عالی (وزیران) چین، مورد تایید قرار گرفت و دستور لازم به لی کِ گیانگ، رییس کارگزاری بورس شن ژن صادر شد.
    یک تحلیلگر اقتصادی چینی امروز در گفت وگو با فرانس پرس، احتمال داد که برقراری ارتباط میان این دو بورس مهم جهانی احتمالا طی یک ماه آینده کامل شود.
    وی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: 'اگرچه این خبر تاکنون تاثیر خاصی بر بورس چین نگذاشته است، اما بی تردید از صبح فردا سهام مشترک در این دو شهر با افزایش ارزش قابل توجهی روبرو خواهند بود و ادامه روند نیز تاثیر به سزایی بر اقتصاد منطقه خواهد گذاشت'.
    کمیسیون تنظیم امنیت بازار چین نیز جمعه گذشته از راه اندازی ارتباط این دو بورس طی سال گذشته خبر داده بود تا آنها بتوانند به رغم برخی اختلافات، همکاری های مطلوب و سازنده ای را با هم آغاز کنند.

    برچسب ها