عصر خودرو

وزیر نفت نیجریه:

اجماع اعضای اوپک برای کاهش میزان تولید بعید است

عصر بازار- وزیر نفت نیجریه اعلام کرد: بعید به نظر می‌رسد که اعضای اوپک برای کاهش سقف تولید و بازگرداندن تعادل در بازار به اجماع برسند.

اجماع اعضای اوپک برای کاهش میزان تولید بعید است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امانوئل کاچیکوو وزیر نفت نیجریه اعلام کرد: بعید به نظر می‌رسد که اعضای اوپک برای کاهش دسته‌جمعی عرضه نفت به بازار جهانی و بازگرداندن تعادل به بازار، به اجماع برسند.

    طی ماه‌های گذشته نیجریه با افت شدید تولید نفت به دلیل بحران امنیتی در این کشور و حمله شبه‌نظامیان به تأسیسات نفتی روبه‌رو شده است.

    دولت نیجریه به شدت در تلاش است تا با افزایش تولید، کاهش درآمدهای نفتی این کشور را جبران کند.

    در ماه ژوئن وزارت نفت این کشور از برنامه دولت نیجریه برای افزایش تولید نفت این کشور از 1.6 میلیون بشکه در شرایط کنونی به 2.2 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2016 خبر داد.

    کاچیکوو در توئیتر رسمی خود نوشت: به نظر من خوشبین بودن به اجماع اوپک برای کاهش نرخ تولید تا حدودی بیهوده است اما در صورت همکاری 70 درصد از تولیدکنندگان نفت، می‌توان بر بازار تأثیرگذار بود.

    در اوایل ماه جاری میلادی، وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان از احتمال همکاری این کشور با اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی برای بازگرداندن تعادل به بازار خبر داد.

    از سوی دیگر، براساس گزارشات موجود، ونزوئلا، کویت و اکوادور احتمالاً گفت‌وگوهای خود را برای تعیین سقف تولید در ماه سپتامبر و در طول برگزاری مجمع جهانی انرژی در الجزیره از سر خواهند گرفت.

    برچسب ها