عصر خودرو

ایران در طرح فریز نفتی شرکت نمی‌کند

عصر بازار- وال استریت ژورنال به نقل از سخنگوی وزارت نفت ایران اعلام کرد این کشور با توجه به این که به سطح تولیدِ پیش از تحریم ها نرسیده است در طرح فریز نفتی که قرار است مذاکرات مربوط به آن در ماه سپتامبر برگزار شود شرکت نخواهد کرد.

ایران در طرح فریز نفتی شرکت نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت نفت ایران گفت، ایران هیچ تصمیمی در خصوص شرکت در نشست تولید کنندگان نفت در ماه آینده میلادی نگرفته است و انتظار ندارد بتواند به سطح تولیدی که تهران قبلا آن را پیش شرط موافقت با محدود کردن تولید اعلام کرده بود، برسد.

    این موضع گیری ایران تردیدها در خصوص احتمال موفقیت گفت وگوهای غیررسمی ماه آینده اعضای اوپک در مورد محدود کردن تولید که قرار است در الجزایر برگزار شود را بیشتر می کند.

    پیش از این در ماه آوریل پس از آنکه ایران اعلام کرد تا زمانی که سطح تولیدش به  4 تا 4.2 میلیون بشکه در روز نرسد، در طرح فریز نفتی مشارکت نخواهد کرد، تلاش برای محدود کردن تولید نفت به منظور تقویت قیمت ها شکست خورده بود. این سطح از تولید، همان میزانی است که ایران قبل از تشدید تحریم های هسته ای غرب، تولید می کرد.

    دیگر تولید کنندگان عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امیدوار بودند تهران تا اواخر ماه سپتامبر به سطح تولید مورد نظر خود دست یابد. بر اساس آمارهای اوپک، ایران در ماه جولای روزانه 3.6 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

    اما سخنگوی وزارت نفت ایران گفته، مسئولان ایرانی «هنوز در خصوص شرکت در این نشست تصمیمی اتخاذ نکرده اند» و «تصمیمی» در خصوص پیوستن به طرح محدود کردن تولید نگرفته اند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا تا ماه سپتامبر، سطح تولید ایران به رقم مقرر شده جهت پیوستن این کشور به طرح محدود ساختن تولید خواهد رسید، گفت: «ما اینطور فکر نمی کنیم.»

    برچسب ها