عصر خودرو

سه شنبه ۲۶ مرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌سه‌شنبه ۹۵.۰۵.۲۶ در بازار برق بورس انرژی ۱۲,۰۴۵ مگاوات برق به ارزش ۸۷ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش بیش از ۵ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب صعودی روز گذشته خود را حفظ کرد و افزایش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند صعودی قیمت در معاملات امروز نیز پایدار ماند و در حال نزدیک شدن به سقف یک ماه اخیر خود است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، روند صعودی قیمت‌ها پایدار بود و شاهد رقابت شرکت‌های توزیع نیروی برق برای خرید در قیمت مناسب بودیم. امروز در نمادهای میان‌باری و بارپایه معاملات به انجام رسید و افزایش حجم و ارزش معاملات را شاهد بودیم. بیشترین حجم معاملات در نمادهای بارپایه به انجام رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950603 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950603 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی و شیبی ملایم آغاز کرده اما در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 336,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 406,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 920  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.05.1395 با 590  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها