عصر خودرو

از اوایل ماه آگوست صورت گرفت؛

سود معامله گران از رشد ۱۶درصدی بهای نفت

عصر بازار- در معاملات روز سه‌شنبه، قیمت نفت از بالاترین سطح ۵ هفته اخیر خود فاصله گرفت؛ این در حالی است که معامله‌گران به دنبال برداشت سود از رشد ۱۶ درصدی قیمت نفت از اوایل ماه آگوست ۲۰۱۶ هستند.

سود معامله گران از رشد ۱۶درصدی بهای نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر بشکه نفت برنت با افتی 26 سنتی نسبت به آخرین جایگاه قبلی خود 48 دلار و 9 سنت معامله شد. با وجود این افت، قیمت‌ها هنوز 15 درصد بالاتر از سطح 45 دلاری دوم آگوست قرار دارند.

    قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 26 سنت کاهش 45 دلار و 48 سنت رسید. معامله‌گران اعلام کردند که افت قیمت‌ها در نتیجه برداشت سود صعود دو هفته‌ای قیمت‌ها بوده است. رشد قبلی نیز ناشی از مذاکرات تولیدکنندگان برای از بین بردن عرضه مازاد نفت بود.

    بانک ANZ اعلام کرد: «رشد قیمت نفت خام به بالاترین سطح چهار هفته‌ای خود به دلیل گمانه‌زنی‌ها در خصوص مذاکرات بالقوه برای تعیین سقف تولید از سوی اوپک در نشست میان اعضای این گروه بوده است. روسیه نیز از شرکت در چنین مذاکراتی حمایت کرده است.«

    کشورهای عضو اوپک به رهبری عربستان در نظر دارند تا مذاکرات در خصوص توقف رشد تولید را به منظور محدودکردن عرضه مازاد جهانی و کاهش ذخایر نفت و فراورده‌های نفتی از سربگیرند.

    تحلیلگران اعلام کردند که نگرانی در خصوص تولید نفت در ونزوئلا روی بازارها تاثیر گذاشته است. بانک ANZ اعلام کرد: «خبرهایی در خصوص فروپاشی قریب‌الوقوع تولید نفت در ونزوئلا نیز باعث حمایت قیمت‌ها شده بود.«

    ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا را در اختیار دارد، در پی بحران سیاسی و اقتصادی و سال‌ها سوءمدیریت، بیشترین افت تولید خود را در 14سال اخیر تجربه کرد.

    در 12 ماه منتهی به ژوئن، تولید نفت خام ونزوئلا با افتی 9 درصدی به 2.36 میلیون بشکه در روز رسیده است. 94 درصد از درآمد جاری این کشور، وابسته به صادرات نفت است. صادرات نفت ونزوئلا در ماه جولای  به 1.19 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

    برچسب ها