عصر خودرو

در سامانه پس از معاملات درج شد؛

نماد فیلتر جاذب مواد سرطان زای دخانیات

عصر بازار- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از درج نماد علامت تجاری فیلتر جاذب مواد سرطان زای دخانیات در سامانه پس از معاملات خبر داد.

نماد فیلتر جاذب مواد سرطان زای دخانیات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، فیلتر شیکونین جاذب مواد مضر و سرطانزای دود سیگار، برای فروش قطعی به فهرست عرضه دارایی فکری فرابورس ایران اضافه شده است و که تعداد دارایی های فکری در فهرست را به 40 عدد رسیده است.

    بر اساس این گزارش، این داروساز مبتکر در خصوص ساختار فیلتر ابداعی خود گفت: در این اختراع با اسپری کردن فرمولاسیون به رشته های استات سلولز - ماده تشکلیل دهنده فیلتر معمولی - و با مکانیسم های شیمیایی شامل Radical Scavenging و Super Antioxidant in Low Humidity به صورت انتخابی این مواد مضر و سرطانزا در فیلتر واکنش داده و به دام می افتند اما با توجه به ماهیت خنثی نیکوتین٬ هیچ تاثیری بر غلظت نیکوتین ندارد. استفاده از مجموع مواد موثره در فیلتر جهت تایید اثر بخشی و مکانیسم آنها نبوده چرا که اثرات آنها به صورت مستند و مستدل ثابت شده است و هدف اختراع فرموله کردن آنها در قالبی بوده که با Criteria مربوط به صنعت دخانیات - فاکتورهایی مانند Affinity بالا به استات سلولز٬ عدم فرار بودن٬ ایمن بودن٬ پایداری نسبت به دما٬ عدم تاثیر بر بو و طعم سیگار٬ عدم تاثیر برفشار مکش و غیره - سازگار بوده و ضمنا Feasibility و توجیه اقتصادی داشته باشد.

    همچنین، شرکت‌سهم آشنا کارگزار عرضه کننده این علامت تجاری در بازار دارایی فکری فرابورس است.

    بازار دارایی فکری از خردادماه 93 به منظور عرضه و فروش انواع دارایی های فکری اعم از اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در فرابورس ایران راه اندازی شد و تاکنون 2 اختراع به روش مذاکره توافقی در این بازار معامله شده است.

    در همین رابطه، شرکت سپرده گذاری مرکزی علامت تجاری فیلتر جاذب مواد سرطان زای دخانیات را با نماد "ذفکر "در سامانه پس از معاملات درج کرد تا شرایط برای معامله سهام این شرکت در بازاردارایی فکری فرابورس مهیا شود.

    برچسب ها