عصر خودرو

اسنپ ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید یک جستجوگر می‌پردازد

عصر بازار- اسنپ چت در حال نهایی کردن برنامه های خود برای خرید یک برنامه جستجوگر موبایلی موسوم به Vurb بوده و قصد دارد به این منظور بیش از صدمیلیون دلار هزینه کند.

اسنپ ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید یک جستجوگر می‌پردازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بخشی از این مبلغ به صورت نقدی و بخشی نیز در قالب سهام پرداخت می شود. Vurb توسط شرکتی نوپا به همین نام طراحی شده و مشخص نیست اسنپ چت چه برنامه هایی برای استفاده از Vurb دارد. جستجوگر یاد شده علاوه بر انجام جستجوهای متعارف اینترنتی برای انجام اموری همچون شناسایی موضوعات در حال تبدیل به روند، رزرو هتل و کرایه تاکسی از طریق برنامه هایی مانند اوبر ولیفت و غیره قابل استفاده است.

    شرکت سازنده در 5 سالی که از فعالیتش می گذرد تلاش کرده تا Vurb را به ابزاری کامل برای برنامه ریزی امور مختلف مبدل کند و آن را از حالت یک جستجوگر صرف خارج سازد.

    جستجوگر مذکور علیرغم امکانات متنوعش در اپ استور اپل و گوگل پلی چندان با استقبال مواجه نشد و مورد توجه قرار نگرفت. به نظر می رسد اسنپ چت با خرید این جستجوگر قصد دارد آن را با پیام رسان خود ادغام کند و از این طریق برخی توصیه ها و پیام ها را به کاربران خود ارائه دهد.

    از کل رقم 110 میلیون دلاری که قرار است به این خرید اختصاص یابد، 75 درصد به صورت سهام پرداخت می شود و 25 درصد باقی مانده به صورت نقدی در اختیار Vurb قرار می گیرد.

    این دومین خرید بزرگ اسنپ چت است. این شرکت در ابتدای سال 2016 هم با پرداخت حدود صدمیلیون دلار شرکت بیت موجی را خریداری کرد که برچسب های شخصی سازی شده آن هم اکنون در اسنپ چت در دسترس است.

    برچسب ها