عصر خودرو

سود خالص روس نفت صعودی شد

عصر بازار- شرکت روس نفت از افزایش بیش از ۶ برابری سود خالص خود در سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سه ماه نخست امسال خبرداد.

سود خالص روس نفت صعودی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، روس نفت دیروز (دوشنبه، 25 مرداد ماه) اعلام کرد: با توجه به افت قیمت نفت و در پی آن کاهش درآمدهای روسنفت در نیمه نخست امسال، سود خالص این شرکت در دوره مورد بررسی نسبت به مدت مشابه پارسال به نصف رسید.

    بر اساس اعلام روسنفت، سود خالص این شرکت در نیمه نخست امسال با 45.8 درصد کاهش به 103 میلیارد روبل (یک میلیارد و 600 میلیون دلار) رسید، در حالی که درآمد روسنفت در بازه زمانی یاد شده با 14.2درصد کاهش به 2 تریلیون و 280 میلیارد روبل رسید.

    سود خالص این شرکت روسی در سه ماه دوم سال جاری میلادی نسبت به سه ماه نخست بیش از 6 برابر افزایش یافت و به 89 میلیارد روبل (یک میلیارد و 349 میلیون دلار) رسید و در آمد آن نیز در این بازه زمانی با 17.6 درصد افزایش به یک تریلیون و 230 میلیارد روبل رسید.

    ایگور سچین، مدیر عامل روسنفت، در بیانیه ای اعلام کرد: با درنظر گرفتن نوسان های بازار، بازارهای کالا در نیمه دوم سال 2016 میلادی اندکی پیشرفت نشان داد و میانگین قیمت نفت خام نسبت به نیمه نخست امسال 20 درصد افزایش یافت.

    وی تصریح کرد: تمرکز اصلی ما در چنین بازاری باید کنترل بهره برداری و فروش، هزینه های کلی و اجرایی و همچنین بالا بردن کیفیت برنامه سرمایه گذاری باشد.

    برچسب ها