عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات روز سه شنبه با کاهش آغاز به کار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز سه شنبه از بیشترین بهای خود در 5 هفته گذشته فاصله گرفت و با روند نزولی شروع به کار کرد.

    این در حالی است که زمزمه رایزنی کشورهای تولید کننده نفت برای اجرای اقدامات حمایتی بهای طلای سیاه همچنان می تواند موجب بهبود شرایط بازار جهانی نفت شود.

    در همین حال قیمت نفت دریای برنت با 21 سنت کاهش به 48 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 18 سنت کاهش در برابر 45 دلار و 56 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    به گفته کارشناسان اقتصادی، علت کاهش قیمت نفت در ساعات اولیه امروز به میزان حجم معاملات نقدی بر می گردد که با افزایش بهای نفت از میزان آن کاسته شده است.

    همچنین از جمله عوامل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر را می توان به اعلام آمادگی روسیه برای اجرای طرح حمایتی به منظور ثبات بخشیدن به بازار نفت و همچنین انتظار کاهش قریب الوقوع تولید نفت ونزوئلا نسبت داد.

    بر همین اساس تولید نفت ونزوئلا در چند ماه اخیر با 9 درصد کاهش به 2.36 میلیون بشکه در روز و همچنین صادرات این کشور روزانه به 1.19 میلیون بشکه رسیده است.

    برچسب ها