عصر خودرو

وال استریت ژورنال:

قیمت نفت خام آمریکا رکورد یک ماهه را شکست

عصر بازار- روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد، قیمت نفت خام این کشور در پایان معاملات دیروز (دوشنبه) به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید ، زیرا تداوم گفت و گو های فریز نفتی ممکن است تولیدکنندگان بزرگ را به سمت رعایت یک سقف تولید هدایت کند.

قیمت نفت خام آمریکا رکورد یک ماهه را شکست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت شیرین و سبک آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر 2016 (شهریور-مهر) در پایان معاملات روز دوشنبه بازار نایمکس نیویورک با 2.8 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 45 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت پایان روزی از 15 ژوئیه 2016 (25 تیر) است.
    بهای نفت برنت دریای شمال نیز دیروز در پایان معاملات بازار لندن با 2.9 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 48 دلار و 35 سنت در هر بشکه رسید.
    «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه دیروز اعلام کرد، کشورش در حال رایزنی با عربستان سعودی و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت است تا در صورت لزوم به صورت یکپارچه از افزایش تولید نفت از یک سقف مشخص، جلوگیری کنند.
    بنا به گزارش دیروز پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا، نواک افزود: با توجه به وضعیت بازار نفت، سرگرم همکاری با کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هستیم و تا رسیدن به ثبات بازار، مذاکرات را ادامه می دهیم.
    طرح فریز نفتی در اوایل سال 2016 مطرح شد اما در نشست ماه آوریل (29 فروردین 1395) اوپک در شهر دوحه قطر ، پس از آنکه عربستان سعودی موافقت خود با این طرح را منوط به موافقت ایران با پیوستن به این طرح کرد، به تصویب نرسید.
    تحلیلگران می گویند، این اقدام ها ممکن است سرمایه گذاران را متقاعد کند در بدبینی شدیدشان نسبت به افزایش سطح قیمت های نفت تجدید نظر کنند.
    وال استریت ژورنال به نقل از «جیم ریتربوش» رییس شرکت مشاوره انرژی ریتربوش و همکاران نوشت: اظهاراتی که از سوی عربستان سعودی و روسیه در مورد اقدام های احتمالی برای بالا بردن قیمت نفت عنوان شد، سبب سرمایه گذاری در پروژه هایی شد که ارزش سهام آنها در بورس با بالارفتن قیمت نفت افزایش می یابد.
    این اظهارات زمانی عنوان شد که بر اساس آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا بدبینی سفته بازان نسبت به افزایش قیمت نفت خام آمریکا به بیشترین سطح در 10سال گذشته رسیده بود.
    بدبینی نسبت به افزایش قیمت نفت از اواخر ماه مه (اواسط خرداد) تا اوایل اوت 2016 (اواسط مرداد) به دلیل ترس از تشدید مازاد عرضه بنزین و افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا چند برابر شد.
    به نوشته وال استریت ژورنال این ترس بی مورد بوده و به گفته تحلیلگران شرکت هلدینگ خدمات مالی رایموند جیمز آمریکا، مجموع تولید نفت خام آمریکا و ذخیره سازی های سوخت آمریکا در دوره یاد شده اندکی کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها