عصر خودرو

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

جزئیات بزرگ‌ترین واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در شهریور

عصر بازار- جعفر سبحانی گفت: ۸۰ درصد از شرکت پتروشیمی دماوند به قیمت پایه حدود ۱۳۷۰ میلیارد تومان که ۱۰ درصد در وجه نقد و باقی مانده آن در اقساط ۸ ساله در ۱۴ شهریور ماه عرضه خواهد شد که یکی از بزرگ‌ترین مزایده های سال ۹۵ خواهد بود.

جزئیات بزرگ‌ترین واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در شهریور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی در مورد آگهی عرضه واگذاری 2100 میلیارد تومانی سهام شرکت‌های دولتی در شهریور ماه، اظهار داشت: آگهی‌های واگذاری شرکت‌های دولتی در ماه‌های ابتدایی سال افت دارند که دلیل آن برگزار نشدن، مجامع شرکت‌ها است و عملا قیمت‌گذاری‌ها باید پس از تقسیم سود و زیان شرکتها و در تابستان صورت گیرد زیرا مجامع شرکت‌ها به طور معمول در تیرماه برگزار می‌شود و تا زمان برگزار نشدن مجمع و مشخص شدن سود و زیان آنها، نمی توان این شرکت ها را قیمت گذاری کرد.

    وی با اشاره به بزرگ‌ترین آگهی‌ عرضه و واگذاری شرکت‌های دولتی در سال جاری افزود: امسال 3 آگهی دیگر نیز داشتیم که ارقام آن ریز بودند اما اولین سری آگهی بزرگ سازمان خصوصی سازی مربوط به عرضه واگذاری 2100 میلیارد تومانی سهام شرکتهای دولتی است که متشکل از چند بخش در حوزه پتروشیمی می‌شود.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: 80 درصد از شرکت پتروشیمی دماوند به قیمت پایه حدود 1370 میلیارد تومان که 10 درصد در وجه نقد و باقی مانده آن در اقساط 8 ساله در 14 شهریور ماه عرضه خواهد شد که یکی از بزرگترین مزایده های سال 95 خواهد بود.

    وی گفت: البته درسال 94 نیزمزایده پتروشیمی دماوند برگزار شد که چندان موفق نبود.

    سبحانی تصریح کرد: چند پتروشیمی دیگر نیز در لیست واگذاری‌ها هستند که شامل : 20 درصد از پتروشیمی ابن سینا ، 10 درصد از پتروشیمی دهلران، 49 درصد از پلی اتیلن لرستان، 92 درصد از شرکت نساجی قائمشهر و 100 درصد از شرکت نخ کار هستند که مجموع ارزش آنها بالغ بر 65 میلیارد تومان می شود.

    وی تصریح کرد: همچنین از سال گذشته واگذاری جایگاه‌های سوخت را آغاز کردیم که برخی از آنها به فروش رفتند و برخی دیگر به دلیل این که قیمت‌گذاری نشده بود همچنان باقی مانده است که در لیست واگذاری جدید قیمت گذاری و عرضه می‌شوند.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: 700 میلیارد تومان از مجموع 2 هزار و 100 میلیارد تومان واگذاری متعلق به جایگاههای سوخت است.

    برچسب ها