عصر خودرو

سلطانی:

قراردادهای جدید، گام رو به جلو برای توسعه میادین نفتی

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در این قراردادها آنچه بیش از پیش اهمیت دارد اینکه توسعه بیشتر میادین نفت و گاز توسعه بیشتر خود صنعت نفت را منجر خواهد شد.

قراردادهای جدید، گام رو به جلو برای توسعه میادین نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره توسعه صنعت نفت گفت: ما باید در منابع مان توسعه همه جانبه داشته باشیم و نفت نیز یکی از منابع زیرزمینی و ثروت های کشور است که باید توسعه‌ای همه جانبه داشته باشد.

    وی افزود: البته با توجه به توسعه پایدار باید هر برداشتی از طبیعت با این رویکرد باشد که از برداشت بی رویه همانند آنچه در برداشت از منابع آبی رخ داده تکرار نشود و این مسئله نیازمند سرمایه گذاری و اهمیت دادن به برداشت صیانتی و برداشت از میادین مشترک است.

    سلطانی با بیان اینکه توسعه نفت این بار باید با حضور بیشتر بخش خصوصی و بر اساس آنچه در مدل جدید قراردادهای نفتی عنوان شده صورت گیرد، اظهار داشت: قراردادهای جدید نفتی یک یا چند گام رو به جلوست زیرا این مدل ما برای سرمایه گذاری خارجی جذاب‌تر است و زمینه مشارکت شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی را فراهم می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه در قراردادهای جدید نفتی توجه بیشتری را به بخش خصوصی شاهد خواهیم بود، یادآور شد: در این قراردادها آنچه بیش از پیش اهمیت دارد اینکه توسعه بیشتر میادین نفت و گاز توسعه بیشتر خود صنعت نفت را منجر خواهد شد.

    برچسب ها