عصر خودرو

با رشد ۳۷ درصدی رخ داد

افزایش واردات نفت هند از ایران به ۵۲۳ هزار بشکه در روز

عصر بازار- هند به عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران در ماه جولای ۵۲۳ هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد که نسبت به ماه قبل از آن ۳۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش واردات نفت هند از ایران به ۵۲۳ هزار بشکه در روز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، صادرات نفت ایران به هند در ماه جولای به بالاترین میزان آن در 5 سال گذشته رسید. هند در این مدت به طور متوسط روزانه 523 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد که نسبت به ماه ژوئن 37 درصد افزایش داشته و نسبت به ماه جولای سال گذشته بیش از 2 برابر شده است.

    تا سال 2011 ایران دومین تأمین‌کننده نفت هند پس از عربستان سعودی بود اما پس از اعمال تحریم‌ها هند مجبور به کاهش واردات نفت ایران شد.

    با لغو تحریم‌ها واردات نفت هند از ایران روند ثابت افزایشی را در پیش گرفته است. در 4 ماه نخست سال جاری واردات نفت هند از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش داشته و به 420 هزار بشکه در روز رسیده است.

    ماه گذشته نیز دو شرکت نفتی پالایشگاهی هند با نام هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم پس از حدود یک سال وقفه واردات نفت از ایران را از سر گرفته است. در ماه جولای عربستان همچنان بزرگترین صادرکننده نفت به هند بود و به ترتیب عراق و ونزوئلا در جایگاه بعدی تأمین‌کنندگان نفت هند قرار گرفته است.

    برچسب ها