عصر خودرو

رویترز خبر داد

کاهش تولید نفت ونزوئلا به کمترین میزان ۱۴ سال گذشته

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: ونزوئلا به عنوان بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفتی جهان به دلیل عدم سرمایه گذاری کافی در صنعت نفت خود با بیشترین کاهش تولید در ۱۴ سال گذشته مواجه است.

کاهش تولید نفت ونزوئلا به کمترین میزان ۱۴ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ونزوئلا به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفتی جهان در آینده با بیشترین میزان کاهش تولید سالانه در 14 سال گذشته روبرو خواهد بود.

    این مسئله به دلیل بروز مشکلات جدی اقتصادی در این کشور و عدم توانایی دولت ونزوئلا برای سرمایه گذاری در صنعت نفت این کشور روی خواهد داد.

    شرکت نفت ملی ونزوئلا طی سال جاری در تلاش است تا با کاهش نرخ تولید نفت این کشور که طی سال جاری سرعت بیشتری به خود گرفته و ناشی از تأخیر در پرداخت بدهی تأمین کنندگان و پیمانکاران، عدم سرمایه گذاری در تجهیزات نفتی و همچنین برنامه ریزی ضعیف در میادین نفتی این کشور است، مقابله کند.

    در 12 ماه گذشته تولید نفت ونزوئلا 9 درصد کاهش یافته و به 2.36 میلیون بشکه در روز رسید، این در حالی است که تولید نفت اوپک در این مدت 4 درصد افزایش داشت.

    وزیر نفت ونزوئلا نیز ماه گذشته کاهش 220 هزار بشکه ای تولید نفت این کشور در سال جاری را در مقایسه با سال 2015 را تأیید کرد.

    البته پس از مدتی مقامات ونزوئلا بدون مدرکی از بازگشت تولید نفت این کشور به حدود 2.54 میلیون بشکه خبر دادند.

    برچسب ها