عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد؛

بازیگران برق در بورس انرژی تقویت مالی می شوند

عصر بازار: در پی اظهار نظر معاون وزیر نیرو مبنی بر تقویت منابع تخصیص یافته به شرکت های توزیع برق مدیر عامل بورس انرژی از افزایش ۲ برابری این منابع برای رشد حجم معاملات برق در این بازار خبر داد.

بازیگران برق در بورس انرژی تقویت مالی می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی گفت: با رایزنی و پیگیری هایی که طی ماههای اخیر صورت گرفته، متولیان وزارت نیرو وعده تخصیص دو برابری منابع توانیر به شرکت های توزیع برای افزایش حجم خرید برق در بورس انرژی را داده اند که انتظار می‌رود طی شهریور ماه امسال عملیاتی شود.

    وی افزود: با توجه به متمرکز شدن درآمد های حاصل از فروش برق به مشترکان در وزارت نیرو مجدد این منابع به شرکت های توزیع به منظور تامین برق از طریق بورس انرژی اختصاص می یابد. بر این اساس هر چه این منابع به شرکت های توزیع با افزایش روبرو باشد، به رشد حجم معاملات برق در بورس انرژی می انجامد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه منابع شرکت های توزیع برق ماهیانه به مبلغ 60 میلیارد تومان از سوی توانیر تخصیص می یابد، افزود: با رایزینی هایی که صورت گرفته متولیان وزارت نیرو وعده داده اند، این رقم طی شهریور ماه امسال به مبلغ 120 میلیارد تومان افزایش یابد.

    برچسب ها