عصر خودرو

دوشنبه ۲۵ مرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌دوشنبه ۹۵.۰۵.۲۵ در بازار برق بورس انرژی ۲۲۰ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب صعودی روز گذشته خود را حفظ کرد و افزایش 2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند صعودی قیمت در روز گذشته در معاملات امروز نیز ادامه داشت و در حال حاضر در محدوده 335,000 ریال قرار گرفته است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، پس از آن که در روز معاملاتی گذشته بازاری پر رونق را شاهد بودیم باز هم شاهد افت حجم و ارزش معاملات بودیم به طوری که تنها در 4 سررسید در نمادهای بارپایه معاملات به انجام رسید.  به نظر می‌رسد نیروگاه‌هایی که تمایل به فروش در قیمت های فعلی دارند محدود بوده و در سمت تقاضا شاهد رقابت برای خرید بودیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950531 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950531 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی و شیبی ملایم آغاز کرده اما در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 333,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 430,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 490  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.05.1395 با 390  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها