عصر خودرو

رشد اقتصادی ژاپن در هالهای از ابهام؛

چشم بادامی‌ها تنها ۰.۲ درصد رشد اقتصادی داشتند

عصر بازار- طبق آمارهای رسمی کشور ژاپن که امروز دوشنبه ۱۵ آگوست منتشر شد، در سه ماهه دوم سال میلادی جاری تولید ناخالص داخلی ژاپن تنها ۰.۲ درصد رشد داشته که این رقم نشاندهنده رشد اقتصادی ناچیز این کشور است.

چشم بادامی‌ها تنها ۰.۲ درصد رشد اقتصادی داشتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در حال حاضر، ژاپن مقدار زیادی از سرمایه ملی خود را در سال جاری، برای افزایش رشد اقتصادی و مبارزه با کاهش قیمت ها سرمایه گذاری کرده که با توجه به شرایط کنونی، تلاشهای این کشور با شکست مواجه شده است. 

    یکی از دلایل این امر میتواند گران بودن محصولات تولیدی در ژاپن، با توجه به ارزش واحد پول این کشور نسبت به دیگر کشورها مانند چین باشد. در واقع ارزش واحد پول ژاپن 18 درصد بیشتر از دلار است.

    بنابراین صادرکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند. در نتیجه صادرات ژاپن در سه ماهه دوم سال جاری با شکست همراه شده است. این در حالی است که دولت ژاپن در این مدت، سعی کرده نقش فعالی در خروج از رکود اقتصادی به عهده بگیرد. اما سیاست‌های دولت، ترمیم اقتصادی را بیش از پیش مختل کرده است.

    از طرف دیگر، بانک مرکزی ژاپن اقداماتی را مبنی بر کاهش نرخ بهره و رسیدن به قلمرو منفی بهره، برداشته است که بسیاری از کارشناسان در رابطه به اجرایی شدن این طرح، نگرش چندان مثبتی ندارند.

    منبع: money.cnn.com

    برچسب ها