عصر خودرو

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی:

اپل به ایران نمایندگی نداد

عصر بازار- رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: صلاحیت ۷ شرکت از ۹ شرکت متقاضی برای ارائه خدمات پس از فروش و واردات غیر مستقیم گوشی آیفون احراز شد و در نهایت اپل به ایران نمایندگی نداد.

اپل به ایران نمایندگی نداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، غلامحسین کریمی با اشاره به تقاضای 9 شرکت ایرانی برای واردات آیفون اظهار داشت: 9 شرکت متقاضی عضو و دارای مجوز از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هستند که صلاحیت 7 شرکت از 9 شرکت برای ارائه خدمات پس از فروش و واردات گوشی آیفون توسط اتحادیه احراز شده است.

    وی ادامه داد: مجوز دو شرکت باقیمانده نیز در شرف صدور است.

    رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به روال کار برای اخذ مجوز واردات، گفت: شرکت‌های متقاضی درخواست مجوز خدمات پس از فروش در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل پرونده داده‌اند و به اتحادیه مربوطه (اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی) معرفی شده‌اند. پس از احراز صلاحیت توسط اتحادیه، سازمان حمایت ارائه خدمات پس از فروش توسط این شرکت‌ها را تأیید می‌کند.

    کریمی با بیان اینکه تأیید سازمان حمایت شرط دریافت مجوز واردات است،‌ گفت: پس از تأیید سازمان حمایت سازمان صنعت و معدن اجازه ثبت سفارش برای واردات رسمی را صادر می‌کند و شماره سریال گوشی‌ها نیز در سامانه وزارت صنعت ثبت می‌شود.

    رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تأکید کرد: این شرکت‌ها دارای نمایندگی غیر مستقیم برای واردات کالای آیفون خواهند بود و اپل به ایران نمایندگی مستقیم نداده است.

    وی یادآور شد: طبق دستور رسمی تاکید شده که درباره تداخل صنفی در این قضیه سخت‌گیری نشود؛ بنابراین مجوز خدمات پس از فروش توسط اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی یا مجوز فروش از اتحادیه لوازم صوتی و تصویری هر دو برای فعالیت مجاز است.

    برچسب ها