عصر خودرو

ایران ظرفیت صادرات روزانه ۲۰ میلیون لیتر نفت گاز دارد

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ظرفیت صادرات روزانه نفت‌گاز کشور را با توجه به طرحهای پالایشی و افزایش مصرف سی ان جی ۲۰ میلیون لیتر اعلام کرد.

ایران ظرفیت صادرات روزانه ۲۰ میلیون لیتر نفت گاز دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    عباس کاظمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال روزانه ١٣,٥ میلیون لیتر نفت گاز صادر کرده ایم در حالی که تا 20  میلیون لیتر هم ظرفیت صادراتی داریم.

    به گفته وی، سال ٩٣ برای تامین نیاز داخل، ٦ میلیون لیتر نفت‌گاز از پتروشیمی ها دریافت و سه میلیون لیتر هم وارد کردیم و این در حالی است که امسال به روزانه 20 میلیون لیتر صادرات رسیدیم.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: افزون بر صادرات روزانه ١٣,٥ میلیون لیتر نفت‌گاز در سه ماه نخست امسال پتروشیمیها هم ٦ میلیون لیتر صادرات داشته‌اند.

    وی با اشاره به رکورد خوب صادرات روزانه حدود 50  میلیون لیتر نفت‌کوره در سه ماه نخست امسال افزود: امیدواریم شرایط صادرات فرآورده‌های نفتی پس از برجام رونق بیشتری گیرد.

    کاظمی، میزان صادرات گاز مایع را روزانه دو هزار تن اعلام کرد که از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام شده است.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که برای نخستین بار در تاریخ 110 ساله نفت، امسال به صادرات روزانه 400 هزار بشکه فرآورده دست یافته‌ایم، گفت: افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به معنای کاهش خیره کننده خام‌فروشی در کشور است.

    به گفته وی، ماه گذشته 50 میلیون لیتر نفت‌کوره و ١٤ میلیون لیتر نفت‌گاز صادر شده است در حالی که در سال ٩٣ ما واردکننده نفت‌گاز بودیم، بنابراین جهش قابل توجه ایران از واردکننده به صادرکننده فرآورده‌های نفتی دستاورد بزرگ وزارت نفت در دولت یازدهم بشمار می رود.

    برچسب ها