عصر خودرو

اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد

افزایش ۲۸۵ درصدی صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه جولای

عصر بازار- اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد این کشور در ماه جولای روزانه ۲۶۰ هزار و ۹۱۰ بشکه نفت از ایران خریده است که ۲۸۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

افزایش ۲۸۵ درصدی صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه جولای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد صادرات نفت ایران به این کشور در ماه جولای نزدیک به 4 برابر مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و 5.9 درصد بیش از ماه گذشته برآورد شده است.

    بر اساس این آمار که امروز منتشر شد، سئول در جولای 1.10 میلیون تن یا 260 هزار و 910 بشکه در روز نفت خام ایران را خریده است که 285 درصد بیش از 286 هزار و 374 تن نفتی است که در مدت مشابه سال گذشته از ایران وارد کرده است.

    آمار اداره گمرک کره جنوبی نشان داد، پنجمین واردکننده نفت خام در جهان، در بازه زمانی ژانویه تا جولای امسال 7.22 میلیون تن نفت خام برابر با 248 هزار و 616 بشکه در روز از ایران وارد کرده است که از 3.23 میلیون تن در مدت مشابه سال 2015 بیشتر است. بر این اساس، این رقم بیش از 2 برابر مدت مشابه پارسال است.

    به گزارش رویترز، امکان دارد که میزان فروش نفت ایران همچنان قوی بماند چراکه این کشور قیمت نفت فروشی خود به آسیا، منطقه مدیترانه برای ماه آگوست را کاهش داده است.

    دو منبع آگاه گفتند هیوندای اویل‌بنک، کوچک‌ترین پالایشگاه کره به لحاظ ظرفیت، نخستین محموله میعانات گازی از ایران به میزان حدود 1.1 میلیون بشکه را خرید که در ماه ژوئن و آگوست بارگیری می شوند. این محموله در آستانه راه اندازی بخش جدید این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز خریداری شده است.

    واردات نفت کره جنوبی معمولا بدون تفکیک شامل میعانات گازی نیز است.

    کره جنوبی در ماه جولای روی هم رفته، 12.06 میلیون تن معادل 2.85 میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرده است.

    برچسب ها