عصر خودرو

دولت وعده داد؛

قیمت ذرت در بازار بزودی کاهش می‌یابد ‌

عصر بازار- معاون شرکت پشتیبانی دام کشور با اشاره به اینکه واردات ذرت به کشور از دو هفته قبل شدت گرفته است، گفت: قیمت ذرت بزودی در بازار کاهش یافته و متعال می‌شود.

قیمت ذرت در بازار بزودی کاهش می‌یابد ‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس والوزی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی بر نحوه توزیع ذرت مدیریت و نظارت می‌کند تا مشکلی برای مصرف کنندگان نهایی ایجاد نشود، افزود: همچنین به منظور ایجاد شفافیت مالی بازار، ذرت برای مصرف عمومی در بورس عرضه شد.

    وی اضافه کرد: در این اقدام ما دو هدف دسترسی آسان مصرف کنندگان واقعی به ذرت و همچنین  جلوگیری از افزایش قیمت این محصول را مورد توجه قرار دادیم.

    معاون شرکت پشتیبانی دام کشور با اشاره به اینکه واردات ذرت به کشور از دو هفته قبل شدت گرفته است، گفت: قیمت ذرت بزودی در بازار کاهش یافته  و متعال می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه واردات ذرت در انحصار هیچ کس نیست و هرکسی توان و شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند ذرت وارد کند، اضافه کرد: سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدات داخلی ذرت را در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری کرد تا آن  را در مواقع لزوم در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

    والوزی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم ذرت داخلی برای شرکت پشتیبانی دام کشور یک هزار و 150 تومان تمام شده است، افزود: این شرکت هم اکنون هرکیلوگرم ذرت را به قیمت 880 تومان به تولید کنندگان عرضه می‌کند.

    بر اساس این گزارش، قیمت ذرت طی هفته‌های اخیر در بازار افزایش چشمگیری داشته است در همین زمینه رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: قیمت ذرت در بازارهای جهانی به کمترین میزان در 5 سال گذشته و در داخل کشور ما به بیشترین میزان در طول تاریخ مصرف آن رسیده و رکورد شکسته است.

    ناصر نبی‌پور ضمن انتقاد شدید از شرایط بوجود آمده در بازار ذرت، اظهارداشت: ذرت 60 درصد جیره غذایی طیور را تشکیل می‌دهد و تاثیر زیادی در قیمت تمام شده تولید دارد.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه در حدود یک ماه گذشته، قیمت ذرت اوکراین 670 تا 720 تومان بوده است، گفت: درحال حاضر این عدد به 1120 تومان در بندر رسیده است.

    به گفته نبی‌پور نرخ ذرت برزیل نیز از حدود 780 تا 800 تومان به 1200 تومان در بندر رسیده و برای تولیدکنندگان تقریبا 1300 تومان تمام می‌شود.

    وی عدم پیش بینی را مهم‌ترین دلیل شرایط ایجاد شده عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه مسئولان مربوطه میزان نیاز را به درستی پیش بینی نکرده بودند که همین امر باعث کمبود ذرت در بازار و گرانی نرخ آن شده است.

    نبی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا ذرت در بازار عرضه نمی‌شود، اضافه کرد: از شهریور ذرت داخلی به بازار خواهد آمد اما به دلیل خشکسالی ما در زمینه تولید داخل نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزایش 60 درصدی قیمت ذرت و کمبود آن را درحال حاضر مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان عنوان کرد

    برچسب ها