عصر خودرو

افتتاح ۱۵۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی

عصر بازار- سخنگوی وزارت صنعت از افتتاح ۱۵۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی خبرداد و گفت: اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۹ هزار نفر است.

افتتاح ۱۵۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، منوچهر طاهایی در نشست خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 155 طرح صنعتی در هفته دولت با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری خواهد رسید که سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد ریالی را در پی داشته است. بر این اساس برآورد می‌شود که اشتغال مستقیم این طرح‌ها 9 هزار نفر باشد.

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در عین حال، 8 طرح بزرگ صنعتی نیز با حضور رئیس‌جمهور و معاون اول وی به بهره‌برداری خواهد رسید که در استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، قم، البرز، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری خواهند بود. این در حالی است که البته مشکل کمبود نقدینگی وجود دارد و نیاز واقعی بخش صنعت 200 هزار میلیارد تومان سرمایه در سال است.

    وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری 28 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده است؛ ضمن اینکه در قالب رونق در 7500 واحد صنعتی نیز، 1304 طرح توانسته‌اند در مجموع 1300 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند که میانگین برای هر طرح، یک میلیارد تومان پرداخت شده است. 

    طاهایی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال با فضای مناسب ایجاد شده، رشد صنعتی به 4.2 درصد رسیده که امید است روند افزایشی داشته باشد؛ البته چندی است که ما در وزارت صنعت، معدن وتجارت، نهضت مردمی حمایت از تولید داخلی را راه‌اندازی کرده و درصدد است تا با معضل کالاهای قاچاق شده به کشور و مصرف کالاهای خارجی را مدیریت کند. .

    برچسب ها