عصر خودرو

عضو هیات مدیره شرکت پست:

جزئیات صدور مسترکارت برای ایرانیان

کارت اعتباری مهر امسال در۱۷۰ واحد پست سراسر کشور صادر می شود/ ازاول شهریور درتهران

عصر بازار- عضو هیات مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: ثبت نام متقاضیان کارت های اعتباری بین المللی از مهرماه امسال در ۱۷۰ دفتر منتخب پستی سراسر کشور آغاز خواهد شد.

جزئیات صدور مسترکارت برای ایرانیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کارت اعتباری یک پدیده نوین و فراگیر در عرصه مبادله های مالی و تجارت الکترونیک است. این کارت به دارنده خود این امکان را می دهد تا بدون وجود محدودیت زمانی و مکانی به موجودی حساب خود دسترسی داشته باشد و خرید کند.

    در این پیوند و به گزارش روابط عمومی شرکت پست، غلامرضا نجاری افزود: مقرر شده است همزمان با هفته دولت و از ابتدای شهریورماه امسال همه مناطق پستی تهران و از روز نخست مهر ماه در 170 واحد منتخب سراسر کشور کارت اعتباری ثبت نام و صادر شود.
    نجاری این کارت های اعتباری را از نوع کارت های پیش پرداخت عنوان کرد و گفت: نخستین بار است هموطنان بدون هیچگونه نگرانی و دغدغه خاطر می توانند از کارت های مذکور برای انجام مبادلات مالی بین المللی به صورت قانونمند استفاده کنند .
    عضو هیات مدیره پست افزود: متقاضیان پس از دریافت کارت از طریق وب سایت شرکت ویژن کارت ایرانیان می توانند نسبت به شارژ کارت صادرشده اقدام کنند.
    وی به انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت گفته شده اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی برای توسعه همکاری های دو جانبه به ویژه تعامل های مالی و درباره خدمات مستر کارت با شرکت یاد شده مشارکت کرده است.
    نجاری دسترسی آسان هموطنان به واحدهای پستی را یکی از عامل های مهم در این همکاری برشمرد و گفت: براساس توافق صورت گرفته فرایند های احراز هویت، ثبت نام، تایید و تحویل این کارت های اعتباری به پست سپرده شده است.
    عضو هیات مدیره شرکت پست می گوید، شرکت ویژن کارت ایرانیان مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح داخلی و بین المللی کسب کرده و تنها شرکت داخلی مورد تایید از سوی شرکت مسترکارت بین المللی است.
    وی بانک های طرف قرارداد شرکت ویژن کارت ایرانیان را بانک های HSBC، ملی چین، ملی هنگ کنگ و چندین بانک دیگر اعلام کرد.
    نجاری می گوید، دارندگان این کارت های اعتباری می توانند از طریق سایت های مسترکارت، ترانس فارکس و وب سایت ویژن کارت ایرانیان از طریق تخصیص کد کاربری خدمات مربوطه نظیر مشاهده موجودی، خرید الکترونیکی، فریز نمودن کارت را دریافت کنند.
    عضو هیات مدیره شرکت پست افزود: کارت های مذکور در 190 کشور دنیا معتبر و قابل استفاده است و حمل و نقل آسان و مطمئن پول را در سراسر جهان فراهم آورده است.
    نجاری ابراز امیدواری کرد، این خدمت جدید مالی در پسابرجام بتواند درهای توسعه تجارت الکترونیک را به روی کشور بگشاید.
    بر اساس این گزارش، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته جاری اعلام کرد شرکت پست با انعقاد قراردادی با شرکت ویژن کارت ایرانیان توانست روزانه تا سقف اعتباری 10 هزار دلار توزیع کارت اعتباری بین الملل داشته باشد.
    وی گفت: این کارت اعتباری با هر ارزی قابل تبدیل است و با استفاده از آن مشکل مردم برای سفرهای خارجی و پرداخت های بین المللی تا اندازه ای حل می شود.
    حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست نیز ارایه مسترکارت ازسوی شرکت ویژن کارت ایرانیان را از پروژه های جدید این شرکت اعلام کرده و گفته بود: پس از برجام نیاز به تراکنش مالی بین المللی احساس می شد که از طریق قرارداد شرکت پست با شرکت ویژن کارت ایرانیان از این پس مستر کارت در ایران توزیع می شود.
    مسترکارت در حقیقت نوعی کیف پول الکترونیکی است که نیاز کاربر را از همراه داشتن پول نقد در داد و ستد های روزمره مرتفع می سازد.
    استفاده از انواع ابتدایی این کارتها در دهه هفتاد میلادی در آمریکا و اروپا آغاز شده و با استقبال روز افزون مردم این کشور ها روبرو شد و در دو دهه اخیر استفاده از این کارتها به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای پول عالمگیر شده و در بیشتر از صد و بیست کشورجهان مورد استفاده قرار می گیرد.
    این کارتها از کاربرد جهانی برخوردارند و می توان آنها را بصورت بین المللی استفاده کرد. این کارتها از پشتیبانی شرکتهای بسیار بزرگ و معتبری برخوردارند و اکثر بانکهای معتبر جهانی عامل واگذاری این کارت ها هستند.

    برچسب ها