عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

صادرات گاز به عراق از ماه آینده

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از ماه آینده صادرات گاز به کشور عراق در فاز اول آغاز می‌شود تا این کشور بتواند گاز مورد نیاز نیروگاه‌های خود را تامین کند.

صادرات گاز به عراق از ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی اظهار کرد: در فاز اول صادرات به کشور عراق، گاز صادر شده توسط ایران، به نیروگاه بغداد انتقال پیدا می‌کند تا نیاز این نیروگاه به گاز مرتفع شود و این نیروگاه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

    وی افزود: تا پایان سال نیز، صادرات گاز در فاز دوم به این کشور آغاز خواهد شد و گاز را جهت تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه بصره، به این کشور صادر خواهیم کرد.

    عراقی با اشاره به حجم صادرات گازی که قرار است به کشور عراق انجام گیرد، تصریح کرد: در ابتدای صادرات روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر خواهیم کرد اما در نهایت میزان صادرات به کشور عراق به روزانه 70 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

    وی در خصوص صادرات گاز به سایر کشورهای منطقه، گفت: در گذشته قراردادی با کشور پاکستان برای صادرات گاز به این کشور بسته شده است اما هدف‌گذاری شرکت ملی گاز ایران در زمینه صادرات، کشورهای شمالی و جنوبی منطقه است و در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده است.

    عراقی عنوان کرد: مذاکراتی جهت صادرات گاز به کشورهای شمالی و جنوبی ایران در منطقه انجام گرفته اما به علت آنکه این مذاکرات هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است، بهتر است مطرح نشوند.

    وی خاطرنشان‌کرد: ایران تنها کشوری است که در منطقه دارای بیشترین حجم گاز است و همه کشورهای همسایه در نهایت مجبور هستند تا گاز مورد نیاز خود را از ایران خریداری کنند.

    برچسب ها