عصر خودرو

در همایش کانون بازنسشتگان تأمین اجتماعی شمیرانات بیان شد

دولت تصمیمی برای پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی ندارد

انتقاد از حاشیه سود «شستا»

عصر بازار- رئیس کانون بازشستگان تأمین اجتماعی شمیرانات با انتقاد از عملکرد مدیران این سازمان به پشت پرده برخی اقدامات که منافع بیمه‌شدگان را در آینده به خطر انداخته اشاره کرد و با طرح سوالی گفت: چرا از مهمانان خارجی به حساب هتل هما پذیرایی می‌شود؟

دولت تصمیمی برای پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پرویز احمدی پنجکی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات در همایش کانون بازنشستگان با تاکید بر اینکه با هرگونه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با هزینه خودشان مخالف هستم، اظهار داشت: شاید امتیازهایی در قالب بیمه تکمیلی به بازنشستگان بدهند، اما حق بازنشسته این است که در قالب «قانون الزام» از سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کند.

    وی با انتقاد از وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس که به دنبال اجرای بیمه سلامت با اموال سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: قرار نیست مسئولان وزارت بهداشت برای آنکه به مردم خدمات درمانی بدهند، دست در جیب بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی بکنند.

    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات با تاکید بر اینکه وظیفه دولت تامین سلامت برای مردم است، گفت: اجازه نمی‌دهیم وزیر بهداشت تعهدات دولت را از جیب بیمه شدگان تامین اجتماعی بدهد.

    وی در ادامه از بیمارستان میلاد به عنوان یکی از مراکز مهم درمانی تأمین اجتماعی انتقاد کرد و افزود: بیمارستان باید محل ساکت و آرامی باشد، اما امروزه بیمارستان میلاد بسیار شلوغ و پرتردد شده است.

    احمدی به بخش دیگری از مشکلات بیمارستان‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی به من گفت که پزشک کشیک شب مُهرش را به بهیار می‌دهد و شب را می خوابد. آیا نظارتی بر شیفت شب پزشکان نمی‌شود؟

    وی از بحران مالی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: من نگران روزی هستم که این سازمان نتواند حقوق بازنشستگان را بدهد؛ زمانی که ما شاغل بودیم اگر کارفرما حقوق کارگر را نمی داد، به اداره کار شکایت می کردیم واموال کارفرما را مصادره می‌کردیم اما اگر سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شد، به چه کسی شکایت کنیم و کدام اموال را مصادره کنیم؟

    رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات با اشاره به اینکه اصلاح ساختار هدف اصلی برگزاری همایش بازنشستگان تامین اجتماعی است، گفت: وقتی با اصلاح ساختار سازمان مخالفت می شود، ‌باید ببینیم منافع چه کسانی به خطر می افتد که مانع تغییر ساختار می‌شوند.

    وی همچنین درباره بدهی 1200 میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، گفت: در دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها برای سازمان تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرند که نمونه‌اش پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد است؛ سوال ما این است که چه کسی به شما اجازه داده از اموال سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگی سوءاستفاده کنید. ما نگران این هستیم که این هم به بدهی‌های دولت اضافه شود و به تاریخ بپیوندد.

    احمدی با تاکید بر اینکه دولت تصمیمی برای پرداخت بدهی‌های خود ندارد، گفت: اگر دولت می‌خواست بدهی سازمان را بدهد، در قانون بودجه 95 بخشی از آن را تعریف می‌کرد یا در برنامه ششم توسعه ماده‌ای را به بدهی دولت به سازمان اختصاص می‌داد که چنین چیزی وجود ندارد.

    وی با تاکید براینکه در صورت ادامه مشکلات سازمان تامین اجتماعی سیل بحران به راه می‌افتد، گفت: به عنوان نماینده بازنشستگان به همه دستگاه‌ها و مسئولان نامه داده‌ایم و روزهای بحرانی سازمان را هشدار داده‌ایم که تاکنون توجهی نشده است.

    رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات همچنین با اشاره به اموال سازمان تامین اجتماعی در شرکت سرمایه گذاری «شستا»، گفت: بیش از 200 شرکت متعلق به سازمان است اما سودی نصیب سازمان نمی‌شود وهر وقت سوال می‌کنیم، سود آن را 10 درصد اعلام می کنند. سوال ما اینجاست که چرا این همه شرکت‌های دارویی، سیمان،‌ فولاد و... سود دهی ندارند و چرا مشکلات این شرکت‌ها بررسی نمی‌شود؟

    وی با اشاره به اینکه یک بازنشسته برای گرفتن وام 2 میلیون تومانی آبرویش را گرو می گذارد، گفت: این در حالی است که مدیرعامل بانک رفاه کارگران 245 میلیون تومان حقوق می گیرد به بستگانش وام‌های کم بهره میلیاردی داده است؛ اما وقتی یک بازنشسته بالای 65 سال می‌خواهد وام بگیرد، باید ضامن کسر از حقوق بیاورد که این موجب آبروریزی بازنشسته می‌شود.

    احمدی با اعلام اینکه بازنشستگان سهمی در تصمیم گیری‌های سازمان ندارند، خطاب به مسئولان سازمان تامین اجتماعی، گفت: از ما انتظار نداشته سکوت نداشته باشید؛ اما اگر به کمک نیاز دارید، از ما بخواهید تا به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی، اعتراض کنیم و در هر تجمعی شرکت کنیم تا منافع ما حفظ شود.

    وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار سازمان را نوشته‌ایم و به نمایندگان مجلس داده‌ایم، تصریح کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم به اصلاح ساختار سازمان رای بدهند تا ما بتوانیم منافع سازمان را پیگیری کنیم.

    احمدی پنجکی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی مراکز تفریحی و رفاهی بسیاری دارد، گفت: چرا هتل هما که متعلق به سازمان است،‌ به بازنشسته داده نمی‌شود اما وقتی یک میهمان خارجی به کشورمان می آید،‌ به حساب سازمان تامین اجتماعی از آنها پذیرایی می‌کنید؟

    برچسب ها