عصر خودرو

سفیر روسیه:

تهران و مسکو به توافق اولیه همکاری های نفتی و گازی رسیده اند

عصر بازار- لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران ضمن اعلام اینکه شرکت های بزرگ نفتی روسیه مشتاق همکاری های بیشتر با جمهوری اسلامی هستند، گفت: در زمان حاضر متن تفاهم نامه همکاری دو شرکت روسی و ایرانی در مرحله توافق اولیه است.

تهران و مسکو به توافق اولیه همکاری های نفتی و گازی رسیده اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جاگاریان اظهار کرد: گازپروم روسیه و شرکت ملی گاز ایران مفاد یادداشت تفاهم همکاری ها برای بهره برداری از حوزه های نفت و گاز را مورد توافق قرار می دهند.

    وی در مصاحبه با خبرگزاری روسیا سگودنیا که روز یکشنبه انتشار یافت، اظهار کرد: در زمان حاضر متن تفاهم نامه همکاری های دو شرکت در مرحله توافق قرار دارد که پس از نهایی شدن در حوزه های نفت و گاز و انجام امور اکتشافی با یکدیگر همکاری می کنند.

    جاگاریان همچنین تشکیل کنسرسیومی از شرکت های روسی را برای بهره برداری از حوزه های نفت و گاز ایران ممکن خواند.

    سفیر روسیه در پایان اظهار کرد: شرکت نفتی لوک اویل نیز در حال بررسی امکان مشارکت در بهره برداری از حوزه های نفت در منطقه اهواز است.

    در چندین دور مذاکرات الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و هیات های همراه با بیژن نامدار زنگنه همتای ایرانی وی و رایزنی با مقام های نفتی جمهوری اسلامی در تهران، زمینه های همکاری های گسترده دو کشور در این عرصه بررسی شده است.

    برچسب ها