عصر خودرو

بزرگترین کترینگ خاورمیانه در تهران افتتاح شد

عصر بازار- کترینگ بین المللی دونا به عنوان بزرگترین کترینگ خاورمیانه امروز (یکشنبه) در آیینی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، فردریش اشتیفت سفیر اتریش در تهران و محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

بزرگترین کترینگ خاورمیانه در تهران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این مراسم در محل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و با حضور مسوولان این کترینگ فاز نخست آن با قابلیت تولید 40 هزار سرویس پذیرایی در انواع مختلف ایرانی و فرنگی در طول شبانه روز به بهره برداری رسید.

    این کترینگ قادر به تامین همه نیازمندی های راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت های وابسته تا 10 سال آینده است.

    کترینگ به صنعت پذیرایی، آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در یک محل و ارایه آن در محلی دیگر گفته می شود که اغلب در صنعت حمل و نقل مسافر اعم از هواپیمایی، قطار و جاده شناخته شده است.

    پیگیر ارتقای صنعت حمل و نقل ریلی هستیم
    وزیر راه و شهرسازی در این آیین اظهار داشت: از ابتدای آغاز بکار دولت یازدهم، پیگیر ارتقای جایگاه صنعت حمل و نقل ریلی کشور بودیم که در آن علاوه بر توسعه زیرساخت ها، باید به بهبود کیفیت ارایه خدمات از جمله امنیت، سرعت، دقت و قدرت رقابت قیمتی پرداخت.

    به گفته آخوندی، ایران نیازمند تغییر چهره حمل و نقل ریلی خود است به گونه ای که آحاد مردم به آن در حد و اندازه صنعت حمل و نقل هواپیمایی اعتماد کرده و لذت ببرند.

    وی بیان داشت: یکی از مباحث مهم در صنعت حمل و نقل ریلی، چگونگی پذیرایی از مسافران در طول سفر است که باید با کیفیت بالا و در سطح استانداردهای بین المللی انجام شود.

    آخوندی با اشاره به افتتاح کیترینگ دونا خاطرنشان کرد: این هدف مهم امروز محقق شد که با یک سرمایه گذاری مشترک ایرانی - اتریشی به انجام رسیده است.

    وی گفت: افزایش رفاه مسافران، ایجاد اشتغال و افزایش قدرت ریلی ایران در عرصه بین الملل، سایر مزایای انجام این مهم است.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این مشارکت، سرآغاز سرمایه گذاری های مختلف در بخش های مختلف صنایع حمل و نقل کشور خواهد بود و مهم آن است که اعتماد و سرمایه اجتماعی لازم در کشور ایجاد شود تا سرمایه گذاران بین المللی برای دوره های بلندمدت وارد ایران شوند.

    وی ابراز امیدواری کرد که با فضای جدید به وجود آمده در پسابرجام و بازگشت ایران به فضای سیاسی و اقتصادی بین المللی، سهم ایران در اقتصاد جهانی بیش از گذشن افزایش یابد.

    بکارگیری استانداردهای جدید در راه اندازی بزرگترین کترینگ خاورمیانه
    در این مراسم امیر عسگری مدیرعامل شرکت دونا افزود: از اواخر سال 92 و با همت مدیران ارشد شرکت دونا، مطالعات گسترده ای در داخل و خارج کشور برای رفع نبود سیستم کیترینگ مناسب در سیستم حمل و نقل ریلی آغاز و شرکت «دون هازر» اتریش که در همان سال به عنوان بهترین کیترینگ صنعت ریلی اروپا انتخاب شده بود، به عنوان شریک تجاری این پروژه برگزیده شد.

    به گفته وی، این کیترینگ در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان و تجهیزات مدرن طراحی و ساخته شده و 12 میلیون دلار سرمایه گذاری در آن انجام شده است.

    عسگری خاطرنشان کرد: هم اینک این کترینگ با اخذ چهار استاندارد معتبر اروپایی، خدمات رسانی به بیش از 70 درصد ناوان ریلی کشور را بر عهده دارد.

    برچسب ها