عصر خودرو

ازسرگیری تولید نفت در یمن پس از ۱۶ ماه

عصر بازار- یمن امیدوار است که تولید و صادرات از میدان های نفت و گاز خود را که به دلیل جنگ داخلی متوقف شده بود را از سرگیرد.

ازسرگیری تولید نفت در یمن پس از ۱۶ ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رویترز گزارش داد که یمن صادرات نفت و گاز از میدان های نفتی مسیله را برای نخستین بار از زمان جنگ داخلی که ١٦ ماه پیش آغاز شده بود، ازسرگرفته است.

    سیف الشریف، وزیر نفت یمن امیدوار است که تولید از میدانهای نفتی شبوه و مأرب ازسرگرفته شود.

    وی اظهار کرد: یمن قصد دارد صادرات نفت خام و گاز را از پایانه های رأس عیسی در دریای سرخ و بلحاف در خلیج عدن از سرگیرد، اما جزئیاتی درباره زمان آغاز و مقدار محموله ها منتشر نشده است.

    یک مقام رسمی وزارت نفت یمن در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که این شرکت سه میلیون بشکه نفت خام به شرکت گلنکور (بریتانیایی-سوئیسی) فروخته است.

    براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یمن با سه میلیارد ذخایر اثبات شده یکی  از تولید کنندگان کوچک به شمار می آید.

    این اداره همچنین اعلام کرد که بخش عمده تولید میدان های نفت و گاز یمن پس از جنگ داخلی که در مارس 2015 میلادی آغاز شده بود، متوقف شد.

    با توجه به موقعیت راهبردی یمن و قرار گرفتن در همسایگی عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، مسیرهای کشتیرانی و حضور شاخه های اصلی گروه تروریستی القاعده در این سرزمین، امنیت این کشور اهمیت بالایی دارد.

    خط لوله اصلی نفت یمن روزانه حدود 110 هزار بشکه نفت خام سبک میدان مارب را به پایانه صادراتی راس عیسی انتقال می دهد، نفت خام میدان مارب پس از انتقال با خط لوله اصلی نفت یمن و بارگیری به وسیله نفتکشها در پایانه راس عیسی واقع در دریای سرخ، راهی پالایشگاه عدن در خلیج عدن می شود.

    تولید روزانه نفت یمن در سال 2014 میلادی حدود ١٢٧ هزار بشکه بوده است، اما این مقدار در ماه ژوئیه 2015 میلادی به ٤٤ هزار بشکه در روز رسید.

    عمده ذخایر نفتی یمن در مناطق مارب-شبوه در شمال و سیعان- مسیله در جنوب واقع شده است.

    برچسب ها