عصر خودرو

با تداوم کاهش قیمت جهانی نفت انجام شد

سقوط قیمت نفت ایران به زیر ۴۰ دلار

عصر بازار- بالابودن سطح ذخیره سازی ها به همراه پیش بینی های صورت گرفته در خصوص افزایش عرضه نفت، سبب کاهش قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی و رفتن آن به زیر ۴۰ دلار برای هر بشکه شد.

سقوط قیمت نفت ایران به زیر ۴۰ دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت نفت خام سبک ایران درهفته منتهی به پنج اگوست با یک دلار و ٤١ سنت کاهش به ٣٩ دلار و ٤١ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و 60 سنت برای هر بشکه بوده است.

    قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ١٦ سنت کاهش به ٣٧ دلار و ٩٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون 35 دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه بوده است.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٩ دلار و 10 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ١٤ سنت کاهش نشان می دهد.

    به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٥ اوت با یک دلار و ١٧ سنت کاهش، 40 و 83 دلار برای هربشکه معامله شد.

    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٧٨ سنت کاهش به 40 دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.

    همچنین قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با ٤٩ و 90 سنت کاهش به ٣٩ دلار و ٦٧ و 40 دلار و 40 سنت برای هر بشکه رسید که کمترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص داشته اند.

    سطح ذخیره سازی نفت خام در آمریکا با یک میلیون و 410 هزار بشکه افزایش در هفته منتهی به ٢٩ ژوئیه به ٥٢٢ میلیون و 550 هزار بشکه رسید این در حالی است که بازار نفت در دریای شمال نیز با عرضه مازاد نفت خام روبرو است، بطوریکه در حال حاضر حدود ٩ میلیون بشکه نفت خام در این منطقه در نفتکش ها ذخیره شده اند. کارشناسان دلیل اصلی این افزایش را کم شدن حجم صادرات نفت خام از دریای شمال به بازار آسیا می دانند.

    برچسب ها