عصر خودرو

افزایش قیمت سبد نفتی اوپک به ۴۰.۶۲ دلار در هر بشکه

عصر بازار- قیمت نفت اوپک در ادامه افزایش قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به بشکه‌ای ۴۰.۶۲ دلار رسید.

افزایش قیمت سبد نفتی اوپک به ۴۰.۶۲ دلار در هر بشکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه 21 مرداد ماه با 5 سنت افزایش نسبت به قیمت روز قبل 40.62 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    سبد نفتی اوپک روز سه‌شنبه گذشته به بیش از 41 دلار نیز افزایش یافته بود که در روز چهارشنبه بار دیگر کاهش یافت و 40.57 دلار در هر بشکه معامله شد.

    متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 12 آگوست یعنی 21 مرداد ماه برابر با 40.84 دلار در هر بشکه بوده است.

    نفت برنت و نفت خام آمریکا روز جمعه حدود یک درصد افزایش یافت و نفت برنت به 46.97 دلار و نفت خام آمریکا به 44.49 دلار در هر بشکه رسید.

    پس از اینکه وزیر نفت عربستان از انجام اقدامی از سوی این کشور در حمایت از قیمت‌ها سخن گفت، پیش‌خریدها در بازارهای نفتی شدت گرفت و این امر سبب افزایش قیمت شد هرچند کامرزبانک آلمان نسبت به این اقدام سعودی‌ها تردید دارد و طی یادداشتی اعلام کرد: «هرچند ما چنین توافقی را غیرواقعی می‌دانیم چه برسد به اجرای آن، این اظهارات نگرانی‌ها در مورد تداوم جنگ قیمتی در اوپک را کاهش خواهد داد.»

    سبد نفتی اوپک 20 خرداد ماه رکورد بالاترین قیمت این نوع نفت را شکست و به 48.02 دلار در هر بشکه رسید. از اینرو سبد نفتی اوپک 7.40 دلار با بیشترین قیمت خود در سال 2016 فاصله گرفته است.

    کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه 20 ژانویه برابر با 30 دیماه 94 باز می‌گردد که 22.48 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال 2003 تاکنون نیز به شمار می‌رود.

    سبد نفتی اوپک سال 2016 را با 31.79 دلار آغاز کرد تاکنون توانسته است قیمت بالای 48 دلار را نیز تجربه کند.

    متوسط قیمت نفت اوپک در سال 2016 تاکنون 37.36 دلار در هر بشکه بوده که کمترین قیمت آن از سال 2004 به شمار می رود.

    سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات، میناس اندونزی و مِرِی ونزوئلا است.

    برچسب ها