عصر خودرو

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی خبر داد؛

بازار مرغ متعادل شد

عصر بازار- در شرایطی که طی ماه گذشته قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش یافت و ذخایر گوشت مرغ منجمد برای تعادل قیمت در بازار عرضه شد، قائم مقام وزیر کشاورزی از کاهش و منطقی شدن قیمت گوشت مرغ خبر داد و گفت: حداکثر قیمت گوشت مرغ برای بازار مصرف حدود کیلویی ۷۳۰۰ تومان بوده است.

بازار مرغ متعادل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از خبرآنلاین، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: حدود یک سال است که قیمت مرغ در بازار از هزینه تمام شده تولیدکنندگان کمتر است و همین عامل سبب شد تا برخی از مرغداران تولید خود را کاهش دهند که یکی از عوامل افزایش قیمت این محصول شد.

    علی اکبر مهرفرد افزود: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیانی امور دام اقدام به عرضه گوشت مرغ منجمد در بورس کالا و میادین میوه و تره‌بار کرد تا جایی که روز گذشته قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار بهمن به حدود کیلویی 6400 تومان و در بازار مصرف به کیلویی حدود 7300 تومان رسید.

    وی افزود: قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف از نظر وزارت جهادکشاورزی حداکثر 7300 تومان است و اگر بیشتر از این قیمت باشد، منطقی نیست و ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام نیز به همین سبب پیش‌بینی شده تا در شرایط نامتعادل بتواند بازار را آرام کند.

    قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: در جامعه چنین تصور می شود که کیفیت گوشت مرغ منجمد پایین تر از گوشت گرم و تازه است؛ در حالی که این گونه نیست و کیفیت گوشت مرغ منجمد به دلیل اینکه از مرغ‌های گوشتی مرغوب و کیفی انتخاب شده و به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی شده و در تونل انجماد قرار می‌گیرد بهتر از مرغ گرم است.

    وی تصریح کرد: از مردم انتظار می رود تا در شرایطی که بازار گوشت مرغ در شرایط خاصی قرار دارد و قیمت این محصول رو به افزایش است از ذخایر استراتژیک گوشت مرغ منجمد وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند تا هرچه سریع تر بازار به شرایط متعادل برگردد، چرا که نمی‌توان گوشت مرغ گرم و تازه را ذخیره کرد و باید آن‌را در تونل انجماد قرار داد و آن‌ را به صورت منجمد نگهداری کرد.

    برچسب ها