عصر خودرو

شرکت‌های نسل جدید در راه است

تصمیمات جدید بورس برای تعاونی‌ها

عصر بازار- یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، شرکت‌ها تعاونی با احراز شرایط می‌توانند شرکت سرمایه‌گذاری یا مادرتخصصی (هلدینگ) در قالب تعاونی تشکیل دهند.

تصمیمات جدید بورس برای تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا ناطقی با اعلام اینکه تشکیل شرکت سرمایه گذاری و مادر تخصصی (هلدینگ) در قالب شرکت تعاونی امکان‌پذیر شده است، گفت: براساس هماهنگی و اعلام مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های تعاونی که شرایط مندرج در "دستورالعمل شناسایی و ثبت نهادهای مالی فعال در بازار اوراق بهادار" مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار کسب نمایند، در صورتی که مشمول ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار باشند، باید مراحل ثبت نزد آن سازمان را طی نموده و شرکت سرمایه‌گذاری یا مادرتخصصی (هلدینگ) در قالب تعاونی تشکیل دهند.

    مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار افزود: براساس "دستورالعمل شناسایی و ثبت نهادهای مالی فعال در بازار اوراق بهادار"، معیارها یا شرایط شناسایی نهادهای مالی از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ عبارتند از استفاده از عنوان "سرمایه‌گذاری" یا "مادر (هلدینگ) " که در این صورت مشمول ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار خواهند بود. در صورتی که شرکت مورد بررسی، یک یا چند نوع از فعالیت هایی را که منحصر به نهادهای مالی است در موضوع فعالیت اساسنامه خود درج نماید، مشمول ثبت نزد سازمان بورس خواهند شد.

    وی  به موضوع فعالیت منحصر به نهادهای مالی که نیاز به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار را دارند پرداخت و گفت: هرگونه فعالیتی که به معنی مدیریت یا خرید و فروش اوراق بهادار یا سرمایه گذاری در اوراق برای دیگران باشد، تعیین قیمت اوراق بهادار و یا اظهار نظر در مورد آن، تعهد پذیره نویسی یا تعهد خرید یا فروش اوراق بهادار یا مشارکت در امور آن و ... است.

    مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی با اعلام اینکه بررسی ترکیب دارایی‌ها براساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌ شده و با توجه به میزان یا درصد سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و نیز شخصیت حقوقی شرکت سرمایه‌گذار و ماهیت اوراق بهادار سرمایه‌گذاری به لحاظ شخصیت حقوقی آن انجام می‌شود و علاقه‌مندان به تشکیل اینگونه شرکت‌های تعاونی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار، به آدرس www.seo.ir، کلیه شرایط و مراحل مربوطه را از طریق لینک معاونت نظارت بر نهادهای مالی دریافت نمایند.

    برچسب ها