عصر خودرو

آرزوی مادرو، نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار

عصر بازار- کاهش قیمت نفت باعث شده ذخایر غذایی برخی کشورها با کاهش رو به رو شود.

آرزوی مادرو، نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، رییس جمهور ونزوئلا در تلاش است در لابی با کشورهای تولید کننده ،قیمت نفت به بشکه ای 70 دلار در هربشکه برسد، تا بتواند نیازهای مردم کشورش را تامین کند.

    نیکولاس مادورو رئیس‌ جمهور ونزوئلا گفته که با شاه عربستان سعودی درباره افزایش قیمت نفت صحبت کرده است. وی برنامه دارد در آینده با روسای روسیه، ایران و قطر نیز در این باره مذاکره کند.

    مادورو  از طرفداران طرح فریز نفتی است.او می گوید: «در صورت اجرای این طرح، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بشکه‌ای 70 دلار می رسد.»

    این کشور با ذخایر نفتی غنی در تلاش است تا به کشورهای تولید کننده نفت القا کند ،با ثابت نگه داشتن قیمت نفت می توان قیمت را به بشکه‌ای 70 دلار در هر بشکه رساند.

    طی دو سال‌ گذشته تورم بیش از اندازه، اقتصاد ونزوئلا را ضعیف کرده است. در حالی که این کشور با کمبود غذا، دارو و مواد اولیه هم  رو به رو است.

    کارشناسان می گویند، تورم بالا،ونزوئلا را با بحران مالی شدید مواجه کرده است.

    مادورو برنامه دارد طی دو ماه آینده با امیر قطر دیدار کند و سپس با رییس جمهور روسیه و ایران درباره کاهش تولید نفت گفت و گو داشته باشد. تولید نفت ونزوئلا به پایین ترین سطح خود از سال 2003 یعنی بشکه ای 1.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها