عصر خودرو

تا سال ۲۰۳۰ محقق می‌شود

کاهش ۳۰درصدی واردات ال.ان.جی ژاپن

عصر بازار- ژاپن که در حال حاضر بزرگترین وارد کننده ال.ان.جی در جهان است، به دلیل راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای خود، به دنبال کاهش واردات ال.ان.جی است. برنامه این کشور، کاهش واردات ال.ان.جی خود از ۸۸.۵ میلیون تن فعلی به ۶۲ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ است.

کاهش ۳۰درصدی واردات ال.ان.جی ژاپن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت ژاپنی جرا - بزرگترین وارد کننده ال.ان.جی جهان - اعلام کرده است که به دنبال کاهش حجم خرید ال.ان.جی در قراردادهای بلند مدت خود است. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که بنابر برنامه‌ریزی‌ها، حجم واردات ال.ان.جی این شرکت تا سال 2030 به میزان 42 درصد کاهش خواهد یافت.

    در حال حاضر براساس قراردادهای بلندمدت 10ساله، این شرکت سالانه 34.5 میلیون تن ال.ان.جی وارد می‌کند که برای کاهش حجم واردات خود بنا دارد تا سال 2030 این حجم را به 20 میلیون تن سالانه کاهش دهد. اگرچه انقضای این قراردادها از سال 2018 آغاز می‌شود، بنا به گفته مدیرعامل شرکت جرا، تصمیمی برای امضای مجدد این قراردادها وجود ندارد. علت این تصمیم کاهش وابستگی ژاپن به گاز طبیعی و راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای و همچنین افزایش حجم تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان شده‌است.

    مطابق برنامه ریزی ژاپن، واردات ال.ان.جی این کشور تاسال 2030 به سالانه 62 میلیون تن کاهش می‌یابد؛ این درحالی است که ژاپن در سال 2014 حدود 88.5 میلیون تن ال.ان.جی وارد کرده است.

    پروژهای ال.ان.جی عظیمی در استرالیا و آمریکا با هدف صادرات ال.ان.جی به شرق آسیا به ویژه ژاپن در حال احداث است. با توجه به این که قیمت ال.ان.جی وارداتی ژاپن از سال 2014 تا کنون کاهش 72 درصدی را تجربه کرده است، اقتصادی بودن این پروژه‌هابا چالش جدی دست به گریبانبوده است. حال برنامه ژاپن برای کاهش واردات ال.ان.جی خود، صادرات ال.ان.جی به این کشور به عنوان یک بازار قابل اعتماد را با چالش جدیدی مواجه کرده است.

    برچسب ها