عصر خودرو

وزیرارتباطات:

شرکت پست برای واگذاری مسترکارت بین المللی قرارداد بست

عصر بازار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت پست در چارچوب قوانین تجارت بین الملل قراردادی را با یکی از شرکت های خارجی برای استفاده از کارت اعتباری بین المللی در ایران امضا کرده است.

شرکت پست برای واگذاری مسترکارت بین المللی قرارداد بست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمود واعظی» عصر امروز (شنبه) در حاشیه رونمایی از تمبر طلای فردوسی و چند پروژه پستی دیگر در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره توافق شرکت پست و یک کشور خارجی برای ارایه کارت اعتباری بین المللی(مسترکارت) افزود: پس از برجام در زمینه هایی مانند پست، مخابرات، زیرساخت و سازمان فناوری فضایی، فرصت هایی برای همکاری های بین المللی ایجاد شد و اکنون این کارت ها از سوی شرکت پست در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد شرکت پست با انعقاد قراردادی با شرکت ویژن کارت ایرانیان توانست روزانه تا سقف اعتباری 10 هزار دلار توزیع کارت اعتباری بین الملل داشته باشد.
    وی گفت: این کارت اعتباری با هر ارزی قابل تبدیل است و با استفاده از آنها مشکل های مردم برای سفرهای خارجی و پرداخت های بین المللی تا اندازه ای حل می شود.

    ** ورود دو اپراتور بخش خصوصی به پست
    واعظی درباره خصوصی سازی شرکت پست گفت: مطالعه هایی درباره کشورهای مختلفی که پست را خصوصی کرده بودند، انجام شد و تجربه آنها مورد بررسی قرار گرفت. پس از این مطالعه ها مشخص شد خصوصی سازی، پست را بویژه در شهرهای کوچک و مناطق محروم با مشکل روبرو می کند. بنابراین در مجلس مصوب شد در بخش پست یک اپراتور دولتی در کنار دو اپراتور خصوصی به فعالیت بپردازند.
    وی افزود: از این پس، دو اپراتور بخش خصوصی نیز در زمینه پست خواهیم داشت که مقدمه و شرایط آن در کمیسیون تنظیم مقررات فراهم شده است.
    واعظی درباره عرضه خدمات هوشمند پست بیان کرد: این خدمت که ارایه آن از امروز آغاز شده است مقصد ماموران پست را رصد می کند و مشخص است در نهایت مرسوله به چه کسی تحویل داده می شود.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: امکان ارایه این خدمات در 650 شهر فراهم می شود.
    وی درباره بهره گیری از فناوری اطلاعات در خدمات پستی گفت: هر چه این ارتباط نزدیک تر شود سرعت و دقت در انجام کارها افزایش پیدا خواهد کرد.
    واعظی افزود: بر اساس سرویس های جدید مردم می توانند ساعت دریافت مرسوله های خود را اعلام کرده و در زمانی که دریافت بسته های پستی برای آنها راحت تر است خدمات مورد نظر را دریافت کنند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره راه اندازی فروشگاه های آنلاین تاکید کرد تجارت الکترونیک از ماموریت های جدی پست به شمار می رود که اکنون در بسیاری از کشورها حجم تجارت الکترونیک به شدت افزایش یافته و در ایران نیز این فعالیت ها رو به گسترش است.
    مراسم افتتاح دو طرح «توسعه سامانه یکپارچه مبادله پستی در 650 نقطه مبادله در کشور و راه اندازی سامانه هوشمند نامه رسان مبتنی بر تلفن همراه در 10 استان» و رونمایی از «تمبر فاخر حکیم ابوالقاسم فردوسی» عصر امروز با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

    برچسب ها