عصر خودرو

طی هفته گذشته در بورس کالا؛

حجم معاملات گواهی سکه ۶۲درصد افزایش یافت

عصر بازار- طی هفته اخیر در مجموع ۳۸۳ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۴میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل رشد ۶۲ درصدی را تجربه کرد

حجم معاملات گواهی سکه ۶۲درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، آمارها نشان می دهد که آنلاین شدن معاملات گواهی سپرده سکه در بورس کالا با استقبال سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا روبه رو شده است. براین اساس هفته گذشته 383 سکه در 26 نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت ها در سه روز نزولی و دو روز صعودی بوده است. همچنین دو هفته پیش حجم معاملات گواهی سپرده سکه به 235 رسیده بود که به این ترتیب فعالان بازار هفته گذشته شاهد رشد 62 درصدی حجم معاملات بودند.

    بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز چهارشنبه با انعقاد 105 سکه طلا به ارزش یک میلیارد و 175 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز شنبه هفته گذشته با 61 معامله و ارزش حدود 681 میلیون ریال ثبت شد.

    همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران  به 75 سکه و ارزش 838 میلیون ریال رسید.

    به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معمله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

    بنابراین گزارش، براساس ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق های سرمایه گذاری مجاز شده است که براساس این ابلاغیه، صندوق های سرمایه گذاری «در سهام»، «مختلط» و «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» می توانند با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود و طی تشریفات مقرر، حداکثر تا 5 درصد از کل دارایی های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها