عصر خودرو

با ثبت بیشترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۱

اقتصاد هنگ‌کنگ از رکود گریخت

عصر بازار- اقتصاد هنگ‌کنگ با سریع‌ترین سرعت خود از ماه مارس ۲۰۱۱ رشد کرده؛ این در حالی است که رشد صادرات به جبران سقوط خرده‌فروشی در این کشور کمک کرده است.

اقتصاد هنگ‌کنگ از رکود گریخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز ، بر اساس اعلام دولت این کشور در روز جمعه، تولید ناخالص داخلی هنگ‌کنگ در سه‌ماه منتهی به ژوئن نسبت به سه‌ماهه قبلی 1.6 درصد رشد داشته است. این میزان بیشتر از برآورد متوسط رشد 0.5 درصدی تحلیلگران مورد بررسی بلومبرگ بوده است. اقتصاد این کشور در سه‌ماهه نخست به طرز غیرمنتظره‌ای کاهش داشت. رشد منفی در دو فصل پی‌در‌پی می‌توانست به معنای رکود تکنیکال برای قطب مالی آسیا باشد.

    رشد فراتر از انتظار هنگ‌کنگ در حالی به ثبت رسیده که اقتصاد چین با حمایت سیاست‌های پولی دولت، نشانه‌هایی از تثبیت را از خود بروز داده است.  دولت هنگ‌کنگ پیش‌بینی خود را در خصوص توسعه اقتصادی 1 تا 2 درصدی در سال جاری حفظ کردند که این میزان کمتر از رشد 2.4 درصدی سال گذشته بوده است. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که در سال 2016 رشد اقتصادی این کشور 1.2 درصد خواهد بود.

     

    بانی لم، رئیس مرکز تحقیقات سرمایه‌گذاری بین‌المللی CEB در هنگ‌کنگ اعلام کرد: « بهبود در چین به معنای کمک به اقتصاد هنگ‌کنگ مثلا بخش صادرات مجدد خواهد بود. من انتظار دارم اقتصاد هنگ‌کنگ به تثبیت خود در بقیه سال ادامه دهد.»

    اقتصاد هنگ‌کنگ در سه‌ماهه دوم سال رشدی 1.7 درصدی را نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده که قوی‌تر از رشد 0.8 درصدی سه ماهه نخست بوده است.

    برچسب ها