عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با «عصربازار»؛

دولت، بورس و انتخابات

عصر بازار- افزایش سرمایه بانک ها، رشد مبلغ وامهای مسکن، انتشار اسناد خزانه در جهت تسویه حساب بدهی های دولت به پیمانکاران نیز در جهت ایجاد رونق در شاخصهای اقتصاد احتمالا در دستور کار دولت در روز های پایانی قرار گیرد.

دولت، بورس و انتخابات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمد دارستانی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سهام گفت: در مرحله نخست باید دلایل رشد بازار را بررسی کرد و پس از آن به علت توقف و یا کاهش روند صعودی بازار سهام پرداخت. 

    وی خاطرنشان کرد: برخی ها بر این باورند که رشد بازار فقط به دلیل تغییر ریاست سازمان بورس شکل گرفته است اما روی کار آمدن آقای شاپور محمدی یکی از عوامل افزایش بازار محسوب می شود.

    این تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: از دیگر دلایل روند افزایشی بازار میتوان به تحرکات مثبت صندوق  های با درآمد ثابت و افزایش قیمت کامادیتی ها در دنیا اشاره کرد.

    محمد دارستانی ابراز داشت: صندوق های با درآمد ثابت همانند «گنجینه آرمان شهر»  به دلیل این که دارای حجم های بزرگ نقدینگی هستند  اقدام به خرید سهام و افزایش وزن پرتفوی بورسی در پرتفوی کلی خود کردند.

    وی بیان کرد: طی چند روز اخیر رشد قیمت کامادیتی ها در دنیا متوقف شده است که این عامل می تواند در کنار کند شدن روند فعالیت صندوق های با درآمد ثابت، دلیلی برای کاهش روند صعودی بازار سهام تلقی شود.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص ماه های پایانی عمر دولت نیز اظهار کرد: به عنوان یک سناریو این که دولت قصد افزایش شاخصهای اقتصادی را برای ارائه کارنامه قابل قبول به دلیل نزدیک شدن به انتخابات در دستور کار داشته باشد در بازار مطرح است.

    محمد دارستانی تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک ها، رشد مبلغ وام های مسکن،  انتشار اسناد خزانه در جهت تسویه حساب بدهی های دولت به پیمانکاران نیز در جهت ایجاد رونق در شاخصهای اقتصاد احتمالا در دستور کار دولت در روز های پایانی قرار گیرد.

    وی با اشاره به آینده بازار سهام قبل از پایان دولت و طی 10 ماه آینده نیز گفت: با نگاهی کلی میتوان اقتصاد را به عنوان یک پازل ترسیم کرد که بورس بخش مهمی از این پازل را تشکیل می دهد.

    این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: به دلیل بهبود شاخص های اقتصادی آینده بازار سرمایه مثبت ارزیابی می شود چرا که تورم کنترل شده و احتمالا به تورم سالانه تک رقمی خواهیم رسید. از سویی و به تبع این امر نرخ بهره روند کاهشی به خود می گیرد چرا که در حال حاضر هم در سیکل کاهش نرخ بهره قرار داریم.

    وی افزود: تک نرخی شدن نرخ ارز به صورت کنترل شده و آزادسازی آن نیز می تواند به رشد و توسعه بازار سهام کمک زیادی کند.

    محمد دارستانی تصریح کرد: ریاست جدید سازمان به دلیل این که ارتباطات خوب با حقوقی های بازار و در سطح کلانتر با بدنه دولت دارد می تواند شرایط رونق و بهبود بازار سرمایه را فراهم کند.

    برچسب ها