عصر خودرو

ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮه انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ:

قیمت مرغ کاهش یافت/تعادل کامل بازار با استمرار عرضه در بورس کالا

عصر بازار- کاهش ۱۲۰۰ تومانی قیمت مرغ در هر کیلو طی هفته گذشته موجب تعادل بازار این محصول شده است.

قیمت مرغ کاهش یافت/تعادل کامل بازار با استمرار عرضه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮه انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ چند عامل اصلی را برای افت قیمت مرغ عنوان می کند که یکی از آنها، عرضه مستمر مرغ در بورس کالای ایران است.

    محمد یوسفی ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮه انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ در خصوص دلایل افت قیمت مرغ و تعادل بازار این محصول گفت: از آنجایی که مرغ بیشتر خوراک افراد سطح متوسط و رو به پایین جامعه از لحاظ درآمدی است، بر همین اساس در دهه سوم هر ماه توان خرید مردم کاهش پیدا می کند که این عامل در کنار افزایش عرضه مرغ با توجه به بهبود آب و هوا شرایط کاهش قیمت این محصول را فراهم کرده است.
    یوسفی افزود: افزایش قیمت مرغ در ماه های گذشته متاثر از رشد 30 درصدی قیمت ذرت و هزینه دو برابری جوجه یک روزه بوده است اما اکنون با کاهش عوامل تاثیر گذار بر قیمت مرغ، قیمت خوراک دام نیز بهبود یافته است.
    ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮه انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ در ادامه به عرضه مناسب مرغ منجمد در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: عرضه مستمر به همراه حذف واسطه ها و عرضه و تقاضای واقعی مرغ در بورس کالای ایران موجب شده تا قیمت این محصول در بازار آزاد نیز به تعادل برسد.
    وی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی برای استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای تنظیم و شفافیت معاملات بخش کشاورزی، اظهار داشت: ما از عرضه مرغ در بورس کالا استقبال می کنیم؛ چرا که از زمان ورود این محصول به بورس کالا علاوه بر شفافیت قیمت ها، شاهد عرضه مرغ با کیفیتی کاملا مشخص در بازار هستیم؛ به طوریکه محصول بی کیفیت امکان عرضه در بورس کالا را ندارد و از این رو بورس می تواند در زمینه رشد تولید محصولات با کیفیت بالا در حوزه کشاورزی نقش پررنگی داشته باشد.
    وی ادامه داد: افزایش شدید قیمت مرغ در هفته های اخیر باعث تشویق پرورش دهندگان به جوجه ریزی بیش از نیاز بازار گردید که با ورود این محصول به بورس کالا و ترغیب تولید کنندگان به افزایش تولید، اکنون تعادل به بازار برگشته و شاهد کاهش قیمت ها به صورت منطقی در بازار هستیم.
    یوسفی در پایان تاکید کرد: تنها انتظار ما از شرکت پشتیبانی امور دام این است حال که شرایط بازار رو به بهبود می رود، کنترل و نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشد تا بورس کالا با وجود مشکلاتی که بر سر راهش قرار دارد، بتواند تعادل این بازار را حفظ کند؛ دراین رابطه نیاز است تا دستگاه ها و ارگان های مربوط همکاری های لازم را در این مسیر انجام دهند.

    برچسب ها