عصر خودرو

اولتیماتوم زنگنه به پتروشیمی‌ها

دستورات HSE عمدا رعایت نشود، خوراک قطع می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت تاکید کرد اگر یک مجتمع پتروشیمی عمدا دستورات HSE ابلاغ شده رادر زمان های معقول رعایت نکند، وزارت نفت دستور قطع خوراک را صادر می‌کند.

دستورات HSE عمدا رعایت نشود، خوراک قطع می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن نامدار زنگنه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر قطع خوراک پتروشیمی ها گفت:نحوه انتشار این خبر صحیح نبوده موضوع از این قرار است که اگر یک مجتمع پتروشمیمی و یا پالایشگاه ها عمدا دستورات HSE ابلاغ شده را عمدا در زمان های معقول رعایت نکند و خطر امنیت ملی همانند آتش سوزی جبران ناپذیر ایجاد کند، حاکمیتی برخورد کرده و دستور قطع خوراک را صادر می کنیم.

    وزیر نفت در خصوص بررسی قراردادهای نفتی در مجلس افزود:وزارت نفت موظف است اصول و قواعد تصویب شده در هیئت دولت را تقدیم رییس مجلس کند و اگر رییس مجلس و هیئت تطبیق مصوبات ایرادی بر این قراردادها وارد دانستند، برگشت خورده و اصلاح می شود، در غیر اینصورت به متن مقررات قانونی تبدیل می شود، همچنین یک نسخه از متن قراردادها به صورت طبقه بندی شده به مجلس ارائه می شود.

    نامدارزنگنه ادامه داد: مقرر شده از ظرفیت های تجربی، تخصصی و نظارتی کمیسیون انرژی و کارگروه حقوقی و قراردادها در قراردادهای جدید استفاده شود و مسئولان و کارشناسان وزارت نفت در یک تعامل توضیحات لازم را به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

    وی با بیان اینکه افزایش بازیافت نفت امری حیاتی برای صنعت نفت کشور است، یادآور شد: اگر در بازیافت نفت کوتاهی شود، آیندگان ما را نخواهند بخشید، که کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه بسیار مشوق بوده و برای بازیافت باید از روش های مختلف استفاده کرد و نمی توان به یک روش اکتفا کرد.

    زنگنه با اشاره به اینکه قراردادهای جدید نفتی به اجرا نزدیک می شود، افزود: یک درصد افزایش بازیافت نفت حدود 300 میلیارد دلار برای کشور درآمد حاصل می کند، در حالی که سرمایه گذاری در این حوزه  30 درصد این مبلغ نمی شود.

    زنگنه با بیان اینکه بسیاری از میدان های نفتی کشور فرسوده شده است، ادامه داد: نیم عمر بسیاری از میدان های نفتی تمام شده و افت تولید پیدا کرده اند، حدود نه میدان اصلی که بیش از 70 درصد تولید کشور بر عهده آنها است، فرسوده شده و نباید رها شود، که آسیب به آنها تولید را دچار مشکل می کند.

    وزیر نفت تصریح کرد:مخازن پارس جنوبی نباید با افت فشار در مخزن آسیب ببیند به خصوص در بخش میعانات گازی که افت فشار می تواند آسیب فراوانی به مخزن وارد کند.

    برچسب ها