عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

قراردادهای نفتی میلیاردی تا پایان سال می‌رسند

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیرنفت با بیان این که مذاکرات اولیه با شرکتهای خارجی برای امضاء قراردادهای نفتی به صورت فعال در جریان است، گفت: تا پایان امسال شاهد امضای قراردادهای میلیاردی در این صنعت خواهیم بود.

قراردادهای نفتی میلیاردی تا پایان سال می‌رسند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی نیا با بیان این که مدل جدید قراردادهای نفتی امکان همکاری با شرکتهای بزرگ و مطرح بین المللی را افزایش می دهد، با یادآوری این موضوع که هم اکنون چارچوب این مدل از قراردادها در هیئت وزیران تصویب شده است، افزود: پس از تائید این قرارداد در مجلس و تهیه پیش نویس، مناقصه پروژه های نفتی برگزار می شود.

    وی با بیان این که کاهش قیمت جهانی نفت، شرایط سختی را برای سرمایه گذاری در صنعت نفت در عرصه بین المللی به وجود آورده و رقابت شدیدی برای جذب سرمایه گذاری در این بخش شکل گرفته است، تصریح کرد: با این وجود پروژه های ایران برای شرکتهای بین المللی جذاب است.

    زمانی نیا، دلیل حضور نیافتن شرکتهای خارجی در پروژه های صنعت نفت ایران را تاکنون، تاخیر در تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی عنوان کرد و افزود: پروژه های نفتی ایران بدون تردید تا ٢ ماه آینده عرضه خواهد شد و شک ندارم تا قبل از پایان امسال، قراردادهای بزرگی در صنعت نفت امضا خواهیم کرد.

    وی با تاکید براین که مذاکرات اولیه با شرکتهای خارجی بصورت مداوم در جریان است وتفاهمهای اولیه نیز در این زمینه به دست آمده است، درباره این که شرکتهای اروپایی تمایل بیشتری به حضور در پروژه های صنعت نفت ایران دارند یا شرکتهای آسیایی، تصریح کرد: شرکتهای علاقمند از هر دو قاره وجود دارد.

    ارتباط نزدیک صنعت نفت ایران با زیمنس

    معاون وزیر نفت درباره همکاری صنعت نفت ایران و شرکتهای آلمانی با توجه به این که هیئت آلمانی نخستین هیئتی بود که بعد از لغو تحریمها و در تیرماه پارسال به ایران آمد، اظهار کرد: همکاری خوبی با شرکتهای آلمانی و بخصوص زیمنس شکل گرفته است و نقشه راه  همکاری با این شرکت بزرگ آلمانی تدوین شده است.

    وی یادآورشد: شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران اردیبهشت ماه امسال تفاهمنامه همکاری با این شرکت آلمانی امضا کردند.

    براساس اعلام وزارت نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت ایران ١٤ اردیبهشت ماه امسال تفاهمنامه سه جانبه ای با زیمنس و شرکت توربو کمپرسور نفت (OTC) امضا کردند.

    تامین نیاز آینده صنعت گاز به ماشینهای دوار و چگونگی بازسازی، نوسازی و افزایش راندمان دستگاههای موجود و قدیمی و همچنین نوسازی ماشین آلات دوار موجود در مناطق عملیاتی، پالایشگاهها و مراکز و ساخت توربینهای با ظرفیت جدید محور این یادداشت تفاهمها بود.

    زیمنس یکی از بازیگران اصلی برق و ماشینهای دوار در جهان است و ایران می تواند با همکاری با این شرکت به قطب ساخت و صادرات تجهیزات بدل شود.

    زمانی نیا همچنین درباره حل مشکل بیمه هرمس هم اظهار کرد: همه بدهیهای ایران به بیمه آلمانی هرمس پرداخت شده و این بیمه صادراتی در پروژه های ایرانی احیا می شود.

    با ورود بیمه هرمس که پروژه ها و کالا های صادراتی به ایران را پوشش می دهد، بانکهای بزرگ تشویق می شوند که فعالیتها و ایجاد تسهیلات برای پروژه های ایران را به حالت عادی برگردانند.

    انتظار می رود تا پایان سال میلادی بتوان از پوشش بیمه هرمس استفاده کرد و حداقل ٢ یا سه پروژه را تحت این پوشش قرار داد.

    به گفته زمانی نیا، دیگر شرکتهای آلمانی همانند لینده، باسف و... نیز برای حضوردر ایران اعلام آمادگی کردند.

    برچسب ها