عصر خودرو

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا عنوان کرد:

توسعه معاملات گواهی سپرده سکه در دستور کار بورس کالا

عصر بازار- انتظار می رود با دستیابی به اهداف آتی در معاملات گواهی سپرده سکه طلا همچون افزایش ساعات معاملات و کاهش کارمزد، شاهد رشد حجم این معاملات و استقبال هر چه بیشتر سرمایه گذاران از این بخش باشیم.

توسعه معاملات گواهی سپرده سکه در دستور کار بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات گواهی سپرده سکه طلای تمام بهار آزادی از اسفند ماه سال گذشته در بورس کالا آغاز شد و در این مدت برخی از پیشنهادات همچون افزایش ساعات معاملات و روزهای معاملاتی و کاهش کارمزد معاملات مطرح گردید. بر این اساس با گذشت حدود شش ماه از ورود گواهی سپرده سکه طلا به بورس کالا این سوال مطرح می شود که روند معاملات آن و نحوه استقبال سرمایه گذاران خرد از این ابراز چگونه بوده و بورس کالا تا چه اندازه توانسته در تقویت بازار معاملات گواهی سپرده طلا موفق عمل کند؟

    در همین ارتباط، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا عنوان کرد: در مرحله اول پیشنهاد ایجاد امکان معاملات گواهی سپرده سکه طلا به صورت آنلاین از سوی شرکت بورس کالا مطرح گردید که پس از پیگیری و انجام مذاکرات موفق به دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار شدیم و با همکاری شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از 23 تیر ماه سال جاری امکان انجام معاملات گواهی مذکور به صورت آنلاین فراهم گردید.

    ناصرپور افزود: شرکت بورس کالا در نظر دارد تا به منظور انطباق ساعات معاملات گواهی سپرده طلا با بازار معاملات قراردادهای سکه آتی و بازارهای بین المللی، ساعت معاملات گواهی سپرده را در بورس افزایش دهد که این امر در مرحله انجام مذاکرات با شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است و تاکنون به نتیجه قطعی منجر نشده است. علاوه بر این، کاهش 50 درصدی کارمزد معاملات برای تمامی ارکان که در شرایط فعلی نسبت به بازارهای سنتی بیشتر است، یکی دیگر از اهداف آتی شرکت بورس کالا به شمار می رود که این امر نیز در دست پیگیری است.

    وی در خصوص پیشنهادهای جدید شرکت بورس کالا جهت بهینه سازی و بهبود روند معاملات این نوع از گواهی سپرده ابراز داشت: کاهش زمان تسویه معاملات از T+3 به T+1 نیز یکی دیگر از پیشنهادهای شرکت بورس کالاست که این موضوع در دست بررسی و مذاکره با شرکت سپرده گذاری مرکزی و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران می باشد.

    مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا با مناسب ارزیابی کردن روند معاملات گواهی سپرده سکه طلا طی حدود شش ماه گذشته در بورس گفت: به نظر می رسد با راه اندازی این بخش شکاف قیمتی سکه طلا در بازارهای سنتی و بورس کاهش یافته که این امر با ایجاد امکان انجام معاملات آنلاین تقویت شده است. علاوه بر این انتظار می رود تا با دستیابی به اهداف آتی همچون افزایش ساعات معاملات وکاهش کارمزد معاملات، شاهد رشد حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا و نیز استقبال هر چه بیشتر سرمایه گذاران از این بخش باشیم.

    ناصر پور در خاتمه پیرامون برنامه های شرکت بورس کالا جهت عرضه گواهی سپرده های کالاهای جدید ابراز داشت: بورس کالا برنامه هایی در این خصوص در نظر دارد تا گواهی سپرده برای کالاهایی که جذابیت و نوسان قیمتی قابل توجهی دارند، صادر و عرضه شود که این امر در دست بررسی و مطالعه است.

    برچسب ها