عصر خودرو

تناقض شدید در اظهارات نفتی مسئولان سعودی‌

عصر بازار- در حالی که وزیر نفت عربستان اعلام کرده کشورش با کاهش تولید با تولید کنندگان اوپک برای کمک به تثبیت بازارهای نفت همکاری خواهد کرد اما منابع آگاه می‌گویند این کشور قصد دارد طی هفته‌های آینده تولید نفت فوق‌سبک خود را افزایش دهد.

تناقض شدید در اظهارات نفتی مسئولان سعودی‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، منابع آگاه از بازار جهانی نفت اعلام کردند عربستان قصد دارد طی هفته‌های آینده تولید نفت فوق سبک خود را افزایش دهد، پیش‌بینی می‌شود این اقدام عربستان بازار نفت فوق سبک خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهد.

    این منابع پیش‌تر در ابتدای ماه جاری میلادی پیش‌بینی کرده بودند که تولید نفت فوق سبک 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    شرکت نورث‌آشیان اعلام کرد: تولید نفت فوق سبک عربستان در ماه اکتبر افزایش خواهد یافت.  صحبت از افزایش تولید نفت عربستان زمانی جدی‌تر شد که اوایل ماه جاری شرکت دولتی نفت آرامکو عربستان قیمت نفت را برای مشتریان آسیایی در ماه سپتامبر کاهش داد.

    آرامکو قیمت نفت را برای ماه سپتامبر و برای مشتریان آسیایی 1.3 دلار در هر بشکه کاهش داد که کمترین میزان قیمت نفت از ماه ژانویه تا کنون بوده است.

    بنا به اعلام کارشناسان بازار این اقدام آرامکو در کاهش بیش از انتظار قیمت نفت نشان از برنامه این کشور برای افزایش تولید در سه ماهه چهارم سال جاری دارد.

    این اقدام همچنین نشان‌دهنده برنامه عربستان برای تشدید تلاش در راستای ادامه رقابت‌پذیری در حوزه قیمتی در بازارهای آسیایی دارد.

    این در حالی است که طرح فریز نفتی به پیش‌قراولی ونزوئلا آغاز شده و رئیس جمهور این کشور هم با رئیس‌جمهور سعودی‌ها در این باره صحبت کرده و ظاهرا موافقت کرده است.

    وزیر نفت عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، کشورش با تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای کمک به تثبیت بازارهای نفت همکاری خواهد کرد.

    بنابراین افزایش تولید نفت از یک‌سو و موافقت برای کاهش تولید از سوی دیگر تناقضی عجیب است.

    برچسب ها