عصر خودرو

با حکمی؛

فهیمی رییس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی شد

عصر بازار- در جلسه اخیر هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، حسین فهیمی به عنوان رییس جدید هیات مدیره این شرکت انتخاب شد.

فهیمی رییس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، در این جلسه که در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد، فهیمی عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به عضویت هیات مدیره این شرکت درآمد.

    پیش از این محمدرضا شیخ الملوکی ریاست هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی را برعهده داشت که هفته گذشته استعفای خود را تقدیم هیات مدیره این شرکت کرده بود.

    مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در ابتدای این جلسه از تلاش ها و زحمات شیخ الملوکی در مدت حضورش در سازمان بورس و هیات مدیره سمات تجلیل کرد.

    محمدرضا محسنی افزود : آقای شیخ الملوکی با بیش از دو دهه تجربه مدیریتی، نقش مهمی را در تحولات دو سال اخیر بازار سرمایه برعهده داشت.

    وی اظهار امیدواری کرد رییس سابق هیات مدیره سمات بتواند در مسئولیت های جدید خود موفق و پیروز باشد.

    مدیر عامل سمات همچنین حضور دکتر فهیمی را در هیات مدیره این شرکت به فال نیک گرفت و گفت: به طور حتم، تجربیات فراوان ایشان می تواند سمات را در تحقق اهداف بلندش یاری دهد.

    حسین فهیمی به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار، وحید باقری خیرآبادی به نمایندگی از بورس کالای ایران، محمد حسن ابراهیمی سرو علیا به نمایندگی از بانک ملی ایران، علی رضا حاجی نوروزی به نمایندگی از مدیریت فناوری بورس ایران و دکتر محمدرضا محسنی (مدیر عامل) به نمایندگی از شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، اعضای هیات مدیره شرکت سپرده گذاری تشکیل می دهند.

    شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با شعار "تضمین امنیت و کارآمدی بازار اوراق بهادار ایران" روز پنجم دی ماه سال 1384 به ثبت رسید تا نهاد جدیدی در بازار سرمایه ایران متولد شود.

    این شرکت از طریق توسعه و بهینه سازی ساز و کار تسویه معاملات اوراق بهادار با تمرکز بر افزایش کارایی، کاهش ریسک و کاهش هزینه های پایاپای و تسویه وجوه معاملات فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از ارکان مهم بازار سرمایه مسئول ثبت، نگهداری، انتقال، مالکیت اوراق بهادار و صدور کد سهامداری بوده و تمام اوراق بهادار قابل معامله در بورس‌ها و داد و ستد سهام شرکت‌های سهامی عام خارج از بورس و نیز تسویه وجوه، دریافت‌ها و پرداخت‌های کارگزاران را انجام می دهد.

    برچسب ها