عصر خودرو

نفت به مرز ۴۷ دلار رسید

عصر بازار- اظهارات روز پنجشنبه وزیر انرژی عربستان در خصوص اقدام احتمالی تولید کنندگان برای تثبیت بازار نفت، موجب به راه افتادن موجی از پیش خریدها در بازار شده و این مسئله افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته است.

نفت به مرز ۴۷ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه اظهارات وزیر انرژی عربستان درباره اقدام احتمالی برای کمک به تثبیت بازار نفت، موجی از پیش خریدها را به راه انداخت، قیمت نفت روز جمعه حدود 2 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش هفتگی از ماه آوریل تاکنون به ثبت رسید.

    اما پس از آنکه آمارها نشان داد که شرکت های نفت شیل آمریکا برای هفتمین هفته متوالی تعداد سکوها را افزایش داده اند و بزرگترین ترمیم در تعداد سکوها را در طی بیش از 2 سال گذشته صورت داده اند، رشد قیمت نفت اندکی کاهش یافت. شرکت های آمریکایی 17 سکو را به فعالیت های تولیدی خود افزوده اند که بیشترین افزایش از ماه دسامبر تاکنون است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 93 سنت افزایش به 46 دلار و 97 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 47 دلار و 5 سنت بالا رفت که بیشترین رقم در بیش از 3 هفته گذشته بود.

    قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار افزایش به 44 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز به رقم 44 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم از 22 جولای تاکنون بود.

    قیمت هر دو شاخص نفتی در پایان معاملات هفتگی حدود 6 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از اواخر آوریل تاکنون بود.

    روز پنجشنبه، پس از آنکه وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که تولید کنندگان نفت در نشستی در ماه آینده در الجزایر در باره اقدام احتمالی برای تثبیت قیمت نفت مذاکره خواهند کرد، قیمت نفت حدود 5 درصد افزایش یافت.

    خبرها از نشست ماه آینده تولید کنندگان نفتی موجب شروع پیش خریدها در بازار شد، هرچند که احتمال هرگونه توافقی بین تولید کنندگان بر سر محدود کردن تولید بعید به نظر می رسد.

    کومرزبانک در یادداشتی نوشت: «هرچند ما رسیدن به چنین توافقی را غیرواقع بینانه تلقی می کنیم، اما این نشست نگرانی ها از ادامه رقابت بر سر قیمت نفت در داخل اوپک را کمتر می کند.»

    برچسب ها