عصر خودرو

خط اعتباری ۲.۲ میلیارد دلاری چین در قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان;

ورود قرارگاه خاتم به آزادراه تهران ـ شمال منوط به تفاهم وزارت راه و بنیاد

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی درباره ورود قرارگاه خاتم به طرح آزادراه تهران ـ شمال، گفت:‌ وزارت راه با بنیاد مستضعفان در این طرح قرارداد دارد و اگر موضوع سرمایه‌گذار جدید مطرح باشد باید بنیاد مستضعفان هم در جریان قرار گیرد.

ورود قرارگاه خاتم به آزادراه تهران ـ شمال منوط به تفاهم وزارت راه و بنیاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عباس آخوندی بعدازظهر روز گذشته در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ قم ـ اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه مهمی است که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

    وی تأکید کرد: لازم است ایستگاه دسترسی به راه‌آهن سریع‌ السیر تهران ـ قم ـ اصفهان در مرکز شهر تهران احداث شود و این منطقی نیست که مثلاً از شهر آفتاب ایستگاه اولی داشته باشیم، زیرا موضوع ترافیک در تهران امری قابل توجه است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث ایستگاه در فرودگاه امام خمینی نیز مد نظر این پروژه است، گفت:‌ مردم باید با قطار سریع‌السیر به فرودگاه امام دسترسی داشته باشند، ضمن اینکه تأکید می‌کنم ایستگاه‌های قم و اصفهان باید درون شهرها باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس موارد مد نظر سرعت بهره‌برداری پروژه قطار سریع‌السیر 300 کیلومتر در ساعت است، گفت: بازگشایی اعتبارات اسنادی از کشور چین با رقم 2.2 میلیارد دلار انجام شده است.

    وی افزود:‌این پروژه از سال‌های گذشته در نظر گرفته شده بود، اما قرارداد آن به امضاء نرسید و در دوره جدید با افزودن مسیر تهران ـ قم قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

    آخوندی اظهار داشت:‌ در حال حاضر کارگاه پروژه حد فاصل تهران تا قم ایجاد شده است و در آینده شاهد فعال شدن سایر گروه‌ها خواهیم بود.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این طرح در قسمت قم تا اصفهان در بحث زیرسازی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی گفت:‌ در طراحی جدید در نظر است پس از انتقال ایستگاه‌های واقع در خارج از شهر به داخل شهر، ایستگاه‌های مورد نظر را به وسیله مترو با ایستگاه‌های متروی داخل شهرهای قم و اصفهان متصل کنیم.

    آخوندی یادآور شد:‌ همچنین درباره اتصال این راه‌آهن سریع‌السیر به راه‌آهن اصفهان ـ شیراز جلساتی برگزار کرده‌ایم.

    آخوندی بیان کرد:‌ در حال حاضر قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) فعلا به عنوان پیمانکار پروژه به عنوان شریک چینی در این پروژه هستند.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان استقبال وزارت راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری 40 درصدی قرارگاه خاتم در آزادراه تهران ـ شمال بیان کرد: در حال حاضر بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در آزادراه تهران ـ شمال برنامه‌های مناسبی را برای تکمیل این آزادراه ارائه داده است، ضمن آنکه دولت از عملکرد بنیاد در این آزادراه رضایت دارد.

    آخوندی افزود: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران ـ شمال قرارداد دارد و اگر موضوع جذب سرمایه‌گذار در این آزادراه مطرح باشد، لازم است بنیاد مستضعفان هم در جریان قرار گیرد.

    برچسب ها