عصر خودرو

عربستان برای کمک به تثبیت بازار نفت اعلام آمادگی کرد

عصر بازار- وزیر نفت عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، کشورش با تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای کمک به تثبیت بازارهای نفت همکاری خواهد کرد.

عربستان برای کمک به تثبیت بازار نفت اعلام آمادگی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر نفت عربستان در فاصله یک ماه مانده به نشست غیررسمی کشورهای مهم تولید کننده نفت در الجزایر گفت، کشورش با کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کمک به تثبیت بازارهای نفت همکاری خواهد کرد.
    وزارت انرژی قطر اعلام کرده، کشورهای عضو اوپک در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی که روزهای 26 تا 28 سپتامبر با حضور تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفت در الجزایر برگزار خواهد شد، با یکدیگر دیدار می کنند.
    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «ما قصد داریم ماه آینده نشستی با حضور وزرای کشورهای مجمع بینن المللی انرژی در الجزایر داشته باشیم و فرصتی وجود خواهد داشت تا اوپک و صادر کنندگان مهم غیرعضو اوپک دور هم جمع شوند و درباره وضعیت بازار گفت وگو کنند. از جمله بحث ها می تواند هر گونه اقدام ممکن برای تثبیت بازار نفت باشد.»
    پس از انتشار این بیانیه، قیمت نفت افزایش یافت.
    عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک در آخرین نشست این سازمان در ماه ژوئن وعده داده بود که ریاض مقدار زیادی نفت روانه بازار نخواهد کرد. این در حالی است که بر اساس آمارهای جدید اوپک تولید نفت عربستان در ماه جولای به رقم بی سابقه 10.67 میلیون بشکه رسیده است.
    در این بیانیه همچنین آمده است، افزایش تولید نفت عربستان در ماه جولای به رقم بی سابقه 10.67 میلیون بشکه در روز به دلیل افزایش تقاضا در فصل تابستان و تقاضای مشتریان بوده است.
    در این بیانیه تصریح شده که ریاض نگران افت قیمت نفت به 40 دلار یا پایین تر به دلیل نگرانی ها از مازاد عرضه نیست.
    فالح در این بیانیه اعلام کرده که بازار در مسیری درست به سمت توازن مجدد در حرکت است، اما «روند برطرف شدن ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی زمان خواهد برد.»

    برچسب ها