عصر خودرو

یک نماینده مجلس عنوان کرد;

بررسی قراردادهای جدید نفتی در کمیته ویژه‌ مجلس

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن تأکید بر استفاده از نظرات منتقدین به منظور بهبود قراردادهای جدید نفتی، از تشکیل کمیته ویژه‌ای به نمایندگی از کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی این قراردادها خبر داد.

بررسی قراردادهای جدید نفتی در کمیته ویژه‌ مجلس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با حضور در کمیسیون انرژی مجلس در روز سه‌شنبه، 19 مرداد 95 به دغدغه‌های نمایندگان این کمیسیون پاسخ داد. با توجه به تصویب قراردادهای جدید نفتی در هیأت دولت، یکی از موضوعات مطرح در این جلسه، بررسی این قراردادها بود.

    علی گل‌مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه گفت: کمیسیون انرژی معتقد است منافع کشور باید در این قراردادها در نظر گرفته شود. بر اساس اظهارات وزیر نفت، دیدگاه مجموعه وزارت نفت هم همین است. در کنار این، نباید زمان را از دست بدهیم.

    گل‌مرادی در ادامه به تشکیل کمیته بررسی قراردادهای نفتی در کمیسیون انرژی اشاره کرد و ادامه داد: در بررسی قراردادها باید همه جوانب را در نظر گرفت. تعدادی از کارشناسان بر ماهیت این قراردادها انتقاد دارند. در جلسه کمیسیون با وزیر نفت، قرار شد که فضا برای نظرات متخصصان در جهت بهبود قراردادها فراهم باشد. البته وزارت نفت مدعی است که قراردادها اشکالات جدی ندارند.

    وی در مورد واگذاری میدان آزادگان جنوبی به شرکت توتال، اظهار داشت: با توجه به مدت طولانی انعقاد قرارداد، به منظور رفع مشکلات احتمالی، در کمیته بررسی قراردادها باید بررسی همه‌جانبه انجام شود. در نهایت بر اساس نظرات کارشناسی این کمیته عمل شود.

    گل‌مرادی با تأکید بر نقش نظارتی مجلس در این باره، گفت: در جلسه با وزیر نفت، بیان شد که اجرای قراردادهای جدید نفتی نیاز به پشتیبانی مجلس شورای اسلامی هم دارد و بعید است که بدون تأمین نظر اعضای کمیسیون انرژی، قراردادی امضا شود، وزیر نفت هم در کمیسیون بر این موضوع تأکید کرد.

    برچسب ها