عصر خودرو

عراقی:

تا پایان سال ۲۸۰۰ پروژه گازرسانی به بهره‌برداری می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با استفاده از روش گازرسانی CNG، منطقه بیدروبه دو سال زودتر از موعد مقرر از نعمت گاز بهره مند شد و تا زمانی که پروژه خط ششم سراسری به این منطقه و سایر مناطق صعب العبور استان خوزستان وصل شود، از این روش به آن ها گازرسانی می شود.

تا پایان سال ۲۸۰۰ پروژه گازرسانی به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی در آیین افتتاح پروژه گازرسانی شهر بیدروبه که روز 21 مرداد انجام شد اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مختلفی با این روش در دستور کار شرکت گاز ایران قرار دارد و شهر بیدروبه استان خوزستان، نخستین شهری است که این طرح در آن اجرایی شده است.

    وی افزود: پروژه گازرسانی به روش گاز فشرده CNG در دستور کار است و پروژه های شهرهای نائین، خور و بیابانک اصفهان در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد. در شمال نیز پروژه هایی را به پیمانکار سپرده ایم که گاز را از ایرانشهر می گیرد و به نیروگاه چابهار منتقل می کند. همچنین در لاهیجان این کار را انجام می دهیم.

    عراقی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها، شهرهای برخوردار از گاز به روش سی‌ان جی در دو سال آینده به پروژه خط ششم سراسری شبکه گاز متصل می‌شوند و می توانند از گاز طبیعی به روش سنتی بهره مند شوند.

    معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این نکته که گازرسانی به نقاط دور دست، سخت گذر و جنگلی از مزایای روش گازرسانی CNG است، گفت: در آینده ای نزدیک شهرها و روستاهایی که امکان گازرسانی به آن ها از طریق خط لوله فراهم نباشد، با روش CNG از نعمت گاز برخوردار می شوند.

    عراقی عنوان کرد: در سال گذشته در پنج هزار شهر و روستا پروژه گازرسانی را آغاز کردیم که دو هزار و 800 مورد آن ها به مرحله بهره برداری رسید. امسال نیز پنج هزار شهر و روستای دیگر در برنامه گازرسانی این شرکت قرار دارد که امیدواریم بتوانیم به آن ها گاز رسانی کنیم.

    وی ادامه داد: تا پایان امسال دو هزار و 800 پروژه گازرسانی در دو هزار و 800 روستا و شهر به افتتاح می رسد و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده، 95 درصد از روستاها و شهرهایی که امکان گازرسانی دارند را گازرسانی کنیم.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطر نشان کرد: 80 سال پیش زمانی که در خوزستان چاه ایجاد شد تا به نفت برسند اما به گاز دست پیدا کردند، همه ناراحت شدند؛ زیرا باید گاز را می سوزاندند. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از گاز طبیعی، در حال حاضر70 درصد از سبد انرژی کشور گاز طبیعی است.

    برچسب ها