عصر خودرو

عراق در جایگاه نخست افزایش تولید نفت اوپک قرار گرفت

عصر بازار- وزارت نفت اعلام کرد: تولید نفت عراق در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) سال ۲۰۱۶ با افزایش ٧٥ هزار بشکه ای در روز، بیشترین افزایش تولید را در میان کشورهای عضو اوپک به خود اختصاص داد.

عراق در جایگاه نخست افزایش تولید نفت اوپک قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه بازار نفت که در ماه اوت (مرداد/ شهریور) سال 2016 میلادی منتشر شد، اعلام کرد: میانگین قیمت نفت خام سبک بصره عراق در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) سال جاری میلادی سه دلار و ٢٦ سنت نسبت به پیش از آن کاهش قیمت داشته است.

    برپایه این گزارش، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره یاد شده، ٤١ دلار و ٣٧ سنت برای هر بشکه بوده است.
    این گزارش می افزاید: اوپک نیز پیشتر به نقل از منابع دیگر اعلام کرده بود که میزان تولید روزانه نفت عراق در ماه ژوئیه به چهار میلیون و320 هزار بشکه رسید، حال آن که این میزان در ماه قبل از آن (ژوئن- خرداد/ تیر) چهار میلیون و ٢٤٥ هزار بشکه بوده که با ٧٥ هزار بشکه افزایش، بیشترین رشد تولید را بین کشورهای اوپکی نشان داد.
    برپایه این گزارش، پس از عراق، عربستان با 30 هزار بشکه افزایش در تولید روزانه خود درماه ژوئیه نسبت به ماه پیش از آن، در سکوی دوم رشد تولید روزانه نفت کشورهای اوپک قرار گرفت.
    تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی ٩٣ میلیون و160  هزار بشکه در روز و در سه ماه دوم ٩٣ میلیون و 440 هزار بشکه در روز بوده و پیش بینی می شود که این میزان برای سه ماه سوم به ٩٥ میلیون و 220 هزار بشکه برسد.

    پیشتر مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ایران 80درصد سهم خود را از بازار نفت پس گرفته است، گفته بود، هدف صادرات نفت ما چهار میلیون بشکه در روز است و برای رسیدن به آن برنامه داریم و منتظر شرایط مناسب هستیم.

    برچسب ها